مسکن و ساختمان

درخواست وزارت راه برای تمدید مهلت اعطای وام اجاره

در آستانه پایان مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از پیگیری برای افزایش مهلت پرداخت وام اجاره به متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

به گزارش صما، ثبت‌نام مرحله دوم در طرح کمک ودیعه اجاره مسکن مهر ماه امسال انجام شد و وزارت راه یکبار دیگر به آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که موفق به ثبت نام در دور اول نشده بودند مهلت داد تا جهت ثبت‌نام در این طرح با مراجعه به بخش تکمیل ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه به آدرس https://tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

این موضوع باعث شد تا افراد جامانده بتوانند برای دریافت وام ثبت نام کنند و وزارت راه هم با تایید بخش زیادی از افراد واجد شرایط، این افراد را برای دریافت وام اجاره به بانک‌ها ارجاع داد.

مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن تا چند هفته دیگر یعنی پایان دی‌ماه امسال به پرونده‌های معرفی شده به بانک تمام می‌شود. با این حال معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش‌تر به ایرنا گفته بود که ممکن است بتوانیم در ستاد مبارزه با کرونا مصوبه ای داشته باشیم تا مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن نزد بانک‌ها تمدید شود.

در همین راستا «محمود محمود زاده» روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت اعطای وام ودیعه مسکن، گفت: برای ثبت نام مجدد وام ودیعه تاکنون مهلت تمدید و زمان جدیدی اعلام نشده است، اما برای تمدید مهلت پرداخت وام به واجدان شرایط، پیگیر موافقت نظام بانکی هستیم.

وی ادامه داد: قریب ۳۰۰ هزار نفر از ۷۰۰ هزار نفر ثبت نامی واجد شرایط نسبت به تکمیل مدارک اقدام و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تا امروز قریب ۱۴۴ هزار متقاضی، تسهیلات وام ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: برآورد دولت این است که به ٧٠٠ هزار نفر وام ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت. اعتبار در نظر گرفته شده نیز ٢٠ هزار میلیارد است.

معاون وزیر راه گفت: سیستم بانکی تا پایان دی‌ماه به افراد معرفی شده که مدارک خود را نزد بانک تکمیل کردند این وام را اعطا خواهد کرد، اما بسیاری از مستاجران نگران هستند که از این زمان، جا بمانند و نتوانند مدارک خود را نزد بانک تکمیل و وام بانکی را دریافت کنند به همین دلیل درحال پیگیری هستیم تا باقی متقاضیان در صف هم بتوانند با تمدید مهلت پرداخت از سوی بانک، وام اجاره را دریافت کنند.

وی گفت: بانک مرکزی مهر ماه امسال اعلام کرد که پرداخت وام به مشاغل و کسب‌وکارها و حوزه های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه و پرداخت وام‌های ودیعه اجاره مسکن تا پایان دی ماه ۹۹ ادامه دارد، اما به دلیل تعداد قابل توجه متقاضیانی که هنوز وام اجاره را دریافت نکردند این زمان نیاز به تمدید دارد.

به گزارش صما، ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستاجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به دلیل محدودیت‌ها و خلل در کسب درآمدها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستاجر در شهرهای بزرگ، ‌ میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تامین مسکن موردنیاز خود اقدام کنند.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است.

متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند و در عین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا