شهر

تا پایان ۱۴۰۰؛ همه محلات پایتخت صاحب بوستان می‌شوند

شهردار تهران از ایجاد حداقل یک بوستان در هر محله تهران تا پایان ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش صما، پیروز حناچی در واکنش به تذکر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران مبنی بر «توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان‌های محلی در ۷۵ محله شهر تهران» از ایجاد حداقل یک بوستان در هر محله تهران تا پایان ۱۴۰۰ خبر داد.

متن پاسخ شهردار تهران به مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به شرح ذیل است.

با سلام و احترام
بازگشت به نامه شماره ۱۶۰/۱۱۹۹۹ مورخ ۹۹/۰۶/۰۵ در خصوص «تذکر جناب آقای فراهانی، عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران پیرامون توجه به رفع مشکلات فضای سبز و بوستان‌های محلی در ۷۵ محله شهر تهران» به استحضار می‌رساند:

۱- توسعه فضای سبز از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری و شورای شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری می‌باشد و با تلاش‌های صورت گرفته، هم‌اکنون سرانه فضای سبز شهر تهران به‌طور متوسط ۱۶/۳۳ متر به ازای هر نفر می‌باشد که از میزان تعیین‌شده در قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ هیئت محترم دولت که میزان سرانه را برای شهرهای کشور ۱۵ مترمربع تعیین کرده است بالاتر است؛ اگرچه متأسفانه در تعدادی از مناطق به دلیل بافت فشرده مسکونی، امکان احداث بوستان میسر نمی‌باشد و راهکار اساسی آن تجمیع پلاک‌ها در بافت مسکونی و ایجاد سرانه‌های خدماتی ازجمله فضای سبز است که نیازمند یک عزم ملی می‌باشد.

۲- در راستای تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» سعی شده است تا حداقل یک بوستان در هر یک از محلات شهر تهران احداث می‌شود. در این رابطه با اقدامات انجام‌شده در حال حاضر تعداد محلات فاقد بوستان در شهر تهران از ۱۷ محله در سال ۱۳۹۶ به ۱۰ محله (پیوست‌های یک و دو) از مجموع ۳۵۳ محله شهر رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۰ کلیه محلات شهر تهران حداقل دارای یک بوستان باشند.
۳- هم‌اکنون در محله دهقان در منطقه ۷ بوستانی در حال احداث می‌باشد، هم‌چنین نسبت به شناسایی اراضی در محلات آگاهی واقع در منطقه ۱۱، نبی اکرم (ص) در منطقه ۱۴ و جلیلی و مقدم در منطقه ۱۷ اقدام لازم صورت گرفته که پس از تملک، احداث بوستان در آن‌ها آغاز خواهد شد.

۴- اقداماتی در قالب اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس محلی سال ۱۳۹۸ و به‌منظور جلب مشارکت شهروندی و رفع نواقص محلات، به انجام رسیده است و علاوه بر آن رفع مشکلات فضای سبز محلات اعلام شده در متن تذکر عضو محترم شورا نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است (پیوست سه).
ضمناً اعتبارات لازم برای نگهداشت و توسعه فضای سبز شهر تهران در قالب ردیف‌های بودجه مصوب مناطق بیست‌ودوگانه و همچنین پروژه‌های توسعه محلی با تخصیص اعتبار به میزان ۱۰۰ درصد منظور شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا