شهر

معضل گودهای بی مهار

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از تعدادی از گودهای پر خطر منطقه ۲ بازدید کرد و اقدامات شهرداری منطقه در خصوص ایمن سازی این گودها را مورد بررسی قرار داد.محمد-سالاری

به گزارش صما، محمد سالاری، در این بازدید که شهردار و مدیران منطقه ۲ نیز حضور داشتند با تاکید بر ضرورت اهتمام شهرداری بر ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: معضل گودهای رها شده در تهران بسیار تهدیدآمیز است و شهرداری می‌بایست از تمام ظرفیت‌ها و قانونی برای تعیین تکلیف گودهای رها شده استفاده کند.

وی با اشاره به وجود ۲۷۵ گود پرخطر در سطح شهر تهران، افزود: با توجه به اینکه گودهای پرخطر نه تنها ایمنی همسایگان را تهدید می‌کند بلکه برای عابران پیاده و همچنین تجهیزات شهری نیز دارای خطر است.

سالاری در بازدید از گود پرخطر و رها شده در بلوار مرزداران، گفت: خوشبختانه با نظارت و پیگیری شهرداری منطقه ۲ و اخطارهای قانونی ابلاغ شده، مالک ایمن سازی و مقاوم سازی گود را آغاز کرده است.

حسن رحمانی شهردار منطقه ۲ در این بازدید با اشاره به اولویت منطقه در ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: در راستای سیاست‌های شهردار تهران مبنی بر اهتمام جدی نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی گودهای پرخطر، شناسایی و رفع خطر این گودها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی برای ایمن سازی گودها برای افزایش رفاه و ایمنی شهروندان انجام می‌شود، افزود: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و بازدیدهای صورت گرفته توسط نواحی، اخطارهای قانونی به مالکین ابلاغ شده است و چنانچه آنها نسبت به رفع خطر و ایمن سازی گودها در فرصت‌های اعلام شده اقدام نکنند، شهرداری نسبت به پر کردن گودها یا تعیین تکلیف آنها اقدام خواهد کرد.

رحمانی گفت: ایمن سازی نیازمند مشارکت‌های مردمی است افزود: کلیه گودهای منطقه توسط کارشناسان نواحی به صورت مستمر بررسی و تذکرات لازم به مالکین مبنی بر رعایت موارد ایمنی ابلاغ می‌شود و امیدواریم با همکاری مالکین گودهای رها شده با شهرداری، طی سه یا چهار ماه آینده شاهد تعیین تکلیف معضل گودها باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا