عکس

این ده هتل را در برلین از دست ندهید

برلین پایتخت و کلان‌شهر زنده و پویای آلمان است که هر سال میلیون‌ها گردشگر را بخود جلب می‌کند. هویت برخی از هتل‌های این شهر چیزی فراتر از یک اتاق و تخت است

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

بیش از ۸۰۰ هتل و هاستل در برلین میزبان مسافران به این شهر هستند. شمار مسافرانی که در سال ۲۰۱۷ شب را در این شهر به صبح رساند‌ه‌اند با افزایش سه دهم درصدی به ۳۱ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسیده است. ۱۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر شب را در هتل‌های برلین گذرانده‌اند. برلین اما هتل‌هایی هم دارد که نباید از دست داد.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

دهها سال این استخر تعطیل و غیر قابل استفاده بود. در سال ۲۰۱۶ به بخشی از هتل “اودر برگر” (Oderberger) تبدیل شد. این استخر در سال ۱۹۰۲ ساخته شده و کف دو لایه آن با کمک جَک‌های هیدرولیک بالا آورده می‌شود و در حالی که آب در درون استخر باقی می‌ماند، سالن به رستوران، محلی برای برگزاری جشن و یا اجتماعات تبدیل می‌شود.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

مسافران هتل “۲۵ ساعت بیکینی” ( ۲۵hours Bikini ) صبح با غرش شیر و فریادهای گوریل‌ها از خواب بیدار می‌شوند. این هتل از یک سو رو به باغ وحش برلین دارد و چشم‌انداز سوی دیگر آن مرکز شهر برلین است.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

“مُتل‌وان” ( MotelOne) در این برج اولین “هتل موضوعی” خود را افتتاح کرده است. این متل ۱۸ طبقه و ۵۸۲ اتاقه به موضوع برلیناله (جشنواره فیلم برلین) پرداخته و تمام اتاق‌های آن با پوسترهای بسیار بزرگ ستارگان سینما مزین شده است. این هتل درست مقابل قصر محل برگزاری برلیناله و سینمای اکران فیلم‌ها واقع شده است.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

هتل “لولو گولدس‌مدن” (Lulu Guldsmeden) متعلق به یک خانواده دانمارکی هتل‌دار است. از تخت‌خواب تا مسواک‌های این هتل از چوب بامبوس تهیه شده‌اند. همه غذا‌های این هتل “بایو” هستند و از تولید کنندگان محلی در برلین خریداری شده‌اند.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

این مدرسه که در دوران قیصر ساخته شده اکنون با ۱۲۵ اتاق تبدیل به مهمانسرای جوانان شده است. به این مهمانسراها در آلمان (یوگند هربرگه/ Jugendherberge) گفته می‌شود که احداث آن به سال ۱۹۱۲ و ایده معلم آلمانی ریچارد شیرمان برمی‌گردد.

 

هتل های برلین
هتل های برلین

برلین در دهه ۲۰ میلادی قرن گذشته با تئاتر، سالن‌های رقص، سینما و دیگر امکانات به مرکز فرهنگ و هنر اروپا تبدیل شده بود. هتل پرووکاتور (Provocateur) با سبک هنری “آرت دکو” مهمانان را به دهه بیست می‌برد. مهمانان رستوران این هتل با رقص آمریکایی “بورلسک” (Burlesk) که نوعی استریپ‌تیز است غذایشان را صرف می‌کنند.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

شهر برلین در قرن ۱۳ میلادی بنیانگذاری شده است. هتل کاپری ۱۴۳ واقع در جنوب این شهر آپارتمان‌های کوچک با آشپزخانه در اختیار مسافرانی قرار می‌دهد که برای مدت طولانی‌تری در شهر سکونت خواهند کرد. در سالن ورودی هتل زمین شیشه‌ای قرار دارد که در زیر آن بقایای باستانی و خانه‌های مربوط به دوران تاسیس برلین دیده می‌شوند.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

قرار است با آثار هنری و مبلمان دست دوم در ” والیارد کانسپت هاستل” (Wallyard Concept Hostel) میهمانان احساس “خانه خودشان” را بدست آورند. این هتل در یک کارخانه قدیمی در منطقه “موابیت” قرار دارد و با نیمه‌ای از واگن قطار و چمدان‌های قدیمی سالن‌های ساده آن تزئین شده است.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

هتل آدلون (Adlon ) از سال ۱۹۰۰ میلادی میزبان اشراف اروپایی بوده است. در دوران جنگ ویران شد و پس از وحدت دو آلمان و بازسازی در سال ۱۹۹۷ دوباره پذیرای میهمان شده است.

 

 

هتل های برلین
هتل های برلین

میلیون‌ها گردشگر سالانه برای تماشای “دیوار برلین” که زمانی این شهررا به دو قسمت تقسیم کرده بود با این منطقه می‌آیند. درست در مقابل آن سه هتل “ماینینگر، ایندیگو و هامپتون” در سال ۲۰۱۸ افتتاح می‌شوند که همه بخشی از یک مجموعه گردشگری با سالن بولینگ، رستوران، سینما و بازار است.

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا