شهر

ایمنی ساختمان‌های پایتخت پایش می‌شود

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر تهران درخصوص معرفی آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: تا اوایل مهر سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان پایتخت راه‌اندازی می‌شود.

مهدی داوری

به گزارش صما، مهدی داوری با اشاره به ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در شهر تهران گفت: سطح ناایمنی ساختمان‌ها با هم متفاوت است و ما روی سامانه جدید به دنبال تحلیل اطلاعات هستیم و نمی‌خواهیم نام هیچ ساختمانی بی‌مورد اعلام شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اضافه کرد: ابتدا ساختمان‌های پرخطر را اعلام می‌کنیم و مرحله به مرحله ساختمان‌ها براساس ضریب ایمنی اعلام می‌شوند و درنهایت ساختمان‌های ایمن یا همان ساختمان‌های سبز هم اعلام می‌شوند، حتی ساختمان‌هایی که تاییدیه آتش‌نشانی دارند اعلام می‌کنیم.

به گفته داوری، ظرف مدت یک‌سال تعداد زیادی از ساختمان‌ها را اعلام می‌کنیم و ما ابتدا کار را با معرفی یک‌هزار ساختمان پرخطر آغاز می‌کنیم و سپس بارگذاری‌ها ادامه پیدا می‌کند و اطلاعات به‌روز می‌شود. وی درخصوص تعداد ساختمان‌های شهر تهران گفت: یک ‌میلیون پارسل داریم که شامل همه ساختمان‌ها می‌شود، از یک طبقه تا چند طبقه. ما در این سامانه تمام ساختمان‌های خطرپذیر و غیرخطرپذیر را معرفی می‌کنیم. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اضافه کرد: بیشتر آتش‌سوزی‌ها در ساختمان‌هایی رخ می‌دهد که خطرپذیری پایینی دارند. ضوابط باید در ساختمان‌ها رعایت شود. مثلا ضوابط ایمنی در یک ساختمان یک طبقه با ضوابط ایمنی در برج‌ها متفاوت است، در برج‌ها ما درخصوص پله‌های فرار و راه‌های خروج حرف می‌زنیم و موارد کاملا متفاوت با ساختمان یک طبقه است.  وی در پاسخ به این پرسش که چرا در ساختمان‌هایی که دارای خطرپذیری پایین است بیشتر حادثه رخ می‌دهد، گفت: بیشتر اتفاقات در این ساختمان‌ها از جنس خطاهای انسانی است، ضعف‌هایی که در رعایت موارد ایمنی وجود دارد، یا استفاده ناصحیح از برق و عدم رعایت موارد ایمنی و… که این موضوعات ربطی به یک ساختمان یک‌ طبقه یا ۱۰ طبقه ندارد و حدود ۹۰ درصد حریق‌ها در ساختمان‌های کم‌خطرتر رخ می‌دهد و این موضوع به فرهنگ ایمنی بازمی‌گردد و اینکه باید آموزش‌های لازم داده شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا