دانشنامه ساخت و سازمسکن و ساختمان

پارکینگ مکانیزه ؛ مزایا و کاربرد ها

سیستم اتوماتیک پارکینگ هوشمند که با عنوان پارکینگ مکانیزه شناخته می شود، یک سیستم مکانیکی طراحی شده برای به حداقل رساندن مساحت برای جای پارک خودرو میباشد .
استفاده بهینه از فضا زمان و هزینه بی شک یکی از مهمترین اصول در تصمیگیری های مختلف می باشد. این محصولات دارای تنوع بسیار متفاوتی میباشند که هر یک دارای ویژگی ها و کاربری های مخصوص به خود می باشند.
در ادامه به چند بخش مهم از این سیستم یکپارچه اشاره میگردد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

انواع پارکینگ مکانیزه هوشمند

استفاده از پارکینگ هوشمند و یا مکانیزه در چند سال اخیر به صورت چشمگیری رو به افزایش است.در این نوع پارکینگ با استفاده از ماشین آلات الکتریکی،دیجیتالی و مکانیکی از فضای موجود به صورت حداکثر استفاده می کنند .  تعداد خودروهای یک پارکینگ هوشمند با فضایی مشابه با نوع غیر هوشمند آن به تعداد قابل توجهی بیشتر است.استفاده از این نوع پارکینگ باعث صرفه جویی در فضای مورد استفاده،صرفه جویی در هزینه و کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود.علاوه بر نکات مثبت فوق،این پارکینگ باعث افزایش سرعت ورود و خروج ماشین شده و خودرو ها بدون نیاز به راننده و با استفاده از سیستم های مکانیزه ی هوشمند می توانند به جایگاه های خود منتقل شوند. در زیر برخی از انواع پارکینگ های مکانیزه را بررسی می نماییم :

پارکینگ روتاری:

از این نوع پارکینگ در مکان هایی که فضای کافی برای ساخت پارکینگ های وسیع وجود ندارد،استفاده می شود.این پارکینگ تنها به اندازه ۲ ماشین فضا اشغال می کند اما می تواند ۱۲ خودرو را در خود جای دهد.

پارکینگ مکانیزه روتاری

پارکینگ برجی:

پارکینگ برجی پرهزینه ترین و گرانترین نوع از انواع پارکینگ هوشمند و در عین حال پر بازده ترین از نظر تعداد خودرو است.این پارکینگ ها به صورت دایره ای و یا مستطیلی ساخته شده و از یک آسانسور مرکزی برای جابجا کردن خودرو استفاده می کند.

پارکینگ مکانیزه برجی

پارکینگ هوشمند پازلی:

از این نوع پارکینگ نیز می توان در مراکز مسکونی،تجاری و عمومی استفاده کرد.این پارکینگ از نظر ساخت،هزینه کم تری نسبت به سایر پارکینگ های هوشمند نیاز داشته و در صورت نیاز می توان از تعدادی از آن ها در کنار هم استفاده کرد.

مزایا و کاربرد های پارکینگ های مکانیزه

  • از کاربرد های ویژه ای که می توان برای این پارکینگ تعریف کرد امکان خرید و فروش در صورت صرف نداشتن و پشیمانی آن برای مشتریان می باشد (در صورت جایابی غلط برای دستگاه).
  • کل مجموعه پارکینگ مکانیزه ظرف ۴ روز کاری با پیچ و مهره بسته شده و به سرعت قابلیت باز شدن و جابه جایی را دارد.
  • زمین های بد قواره و کوچک بر خیابان های اصلی یا نزدیک مراکز پر مراجعه بهترین مکان برای نصب این مدل پارکینگ اسمارت و کسب درآمد قابل توجه از پارکینگ مکانیزه می باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا