مسکن و ساختمان

خرید شیرآلات ؛ راهنمایی برای انتخاب بهترین مدل

شیرآلات ابزاری هستند که آب  سرد و گرم را  حال با یک  دستیگره یا دو دستگیره به داخل  سینک ،روشویی و وان حمام عبور می دهند . در هنگام خرید شیرآلات باید به فاکتورهایی توجه نمود که در زیر به بررسی آن میپردازیم.

اهمیت وجود شیرآلات در ساختمان

شیرالات یکی از وسایل ضروری دکوراسیون آشپزخانه و خانه می باشد که ما هر روز با آنها سرو کار داریم .به نوعی می شود گفت که زندگی ما به وجود شیرآلات وابسته است. از اهمیت وجود شیرآلات در دکوراسیون خانه هر چه بگوییم، کم گفته ایم.

این وسایل دوست داشنی در حمام، توالت و دستشویی کاربرد دارند. پس چه بهتر که این وسایل را با بررسی انواع ویژگی های آن متناسب با خانه خود انتخاب کنید. انواع مختلفی از ست شیرآلات برای سینک ، وان و دوش حمام وجود دارد

و در همچین فضایی است که تولید کنندگان  شبانه روز تلاش میکنند تا همسو با پیشرفت تکنولوژی ، محصولاتی زیبا ، هوشمند و با خلاقیت بیشتری برای خانه های مدرن امروزی  طراحی کنند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا باهم به بررسی فاکتورهای خرید شیرآلات بپردازیم .

معرفی انواع شیرآلات از نظر طراحی

  • شیر های تک دستگیره : شیر های تک دستگیره که نام دیگر آن شیر های تک  اهرمی و یا شیرهای تک کنترلی است ، سهم بزرگی از بازار شیرالات را به خود اختصاص داده اند و خریداران در هنگام خرید شیرآلات به شیرآلات تک دستگیره علاقه بیشتری نشان میدهند . 
  • شیر های دو دستگیره : اگر بخواهید کنترل بهتری روی آب داشته باشید به فکر تهیه این نوع از انواع شیر ها باشید . این نوع شیرالات دو دستگیره جداگانه برای کنترل آب سرد و گرم دارند و از دیرباز در بسیاری از خانه ها استفاده میشوند.
  • شیرآلات هوشمند : امروزه با پیشرفت تکنولوژی و باتوجه به کمبود منابع آب و هزینه های بالای میزان مصرف آب، اهمیت استفاده از این مدل از انواع شیرالات دوچندان شده است . مکانیزم عملکرد این گونه شیرالات به وسیله سنسور های چشمی می باشد . سنسور تعبیه شده در این مدل از انواع شیر در صورت دیدن دست ما، شیر آب را به صورت اتوماتیک باز می کند و بعد از دور شدن دست ما از محدوده دیدش ، جریان آب قطع می شود . 
شیرآلات
  • شیرآلات دیجیتال : شیرآلات دیجیتال مجهز به یک صفحه دیجیتال جهت کنترل اتوماتیک و بصری جریان آب و میزان حرارت آن به کار می رود . لازم به ذکر است که این اندازه گیری هابا واحد سانتی گراد نشان داده می شوند
  • شیر های مخلوط ترمواستاتیک : این نوع از انواع شیرآلات که خاص شیر های تک اهرمی است ،جریان آب را به گونه ای تنظیم می کند که مثلا وقتی به طور همزمان از شیر توالت و دوش حمام استفاده میکنیم ، مانع سرد یا گرم شدن ناگهانی آب می شود .
  • شیرهای با سیستم ذخیره دما :این نوع از انواع شیرالات به این قابلیت را میدهد که دما را به میزانی که میخواهیم ثابت نگه داریم و نکته ای که در هنگام نصب این نوع شیرالات باید به خاطر بسپاریم این است که ماکزیمم دمای شیر را به گونه ای مشخص کنیم که مانع گرم شدن بیش از حد آب شود .
  • شیرهای دارای حسگر حراراتی : این نوع از انواع شیرآلات که معمولا در سرویس بهداشتی های عمومی به کار می روند  به سنسور های حرکتی مجهز هستند که مانع باز ماندن شیر آب وقتی از آن استفاده نمی کنیم ، می شود . امروزه این نوع شیرالات به طور گسترده ای در خانه های ما استفاده می شوند و این نوع مدل شیر ها به دلیل مصرف کم آب بسیار محبوب و رایج است .

چند نکته مهم که در هنگام خرید شیرآلات باید به آنها توجه کنید

در هنگام خرید تنها به ظاهر توجه نکنید!

بیشتر مردم شیرالات را تنها بر اساس ظاهری که دارد، انتخاب می کنند که اشتباه است. البته که طراحی شیرآلات‌ مهم بوده و به همین دلیل است که تولید کنندگان نسبت به آن توجه ویژه ای دارند. اما اگر قرار باشد شیرآلاتی که خریداری می کنید، دوام خوبی داشته باشند، بایستی به نکاتی دیگر توجه داشته باشید.

بر همین اساس طبق بررسی های صورت گرفته توسط ساختمان صنعت نکاتی که در ادامه می آیند را می توان جزو فاکتورهای مهم خرید شیرآلات بهداشتی محسوب کرد. اگر شما هم مثل ما هیجان دارید که در باره این عوامل آگاهی داشته باشید، با ادامه این مطلب همراه شوید.

بدنه شیرآلات

بدنه شیرآلات‌ عمدتاً از آلیاژ برنج ساخته می شود. این آلیاژ ترکیبی از فلز برنج، روی و سرب می باشد. بهتر است در خرید شیرآلات مدلی خریداری کنید که درآن درصد بسیار ناچیزی سرب به کار رفته باشد. زیرا سرب ماده ای سمی بوده که برای سلامتی انسان خطرناک است. البته تولید کنندگان نیز این مورد را رعایت کرده و در ساخت شیرآلات بهداشتی خود کمتر از ۲.۵ درصد سرب استفاده می کنند. برخی دیگر از تولید کنندگان از استیل ضدزنگ برای بدنه شیرآلات‌ خود استفاده می‌کنند. شیرآلات کن و شیرآلات استیل البرز در بازار ازجنس تمام استیل می باشند. قیمت شیرآلات استیل نسبت به شیرآلات برنجی بیشتر بوده و در زمینه شیرهای لوکس بازار محسوب می شوند. بنابراین یکی از اولین مواردی که بایستی در خرید شیرآلات بهداشتی به آن توجه داشته باشید، جنس بدنه به کار رفته می باشد.

اهمیت ارتفاع علم شیر را دست کم نگیرید

مدل های مختلف شیرآلات بهداشتی دارای ارتفاع علم متفاوتی می باشند که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. علاوه بر آن می توان گفت که بلندی علم شیر در راحتی کاربری آن نیز موثر است.

در بیشتر اوقات شما می توانید هر مدلی یا طرحی که دوست دارید، انتخاب کنید. اما اگر فاصله بین سینک ظرفشویی و کابینت کم باشد، ارتفاع شیر نمی تواند از مقدار معینی بیشتر باشد. همچنین اگر یک سینک سه لگنه داشته باشید، شیر ظرفشویی با علم کوتاه ممکن است اصلا کاربردی نبوده و شما نتوانید از آن برای شستشوی تمامی استفاده کنید.

چرا کارتریج سرامیکی بهترین انتخاب است؟

همچنین امروزه شیر روشویی پایه بلند به دلیل ظاهر زیبای خود و نیز کاربری راحتی که دارد، در بین مردم محبوب است. از شیر روشویی پایه بلند برای نصب بر روشویی کابینتی استفاده می شود.

بنابراین قبل از خرید شیرآلات بایستی به نوع روشویی، سینک آشپزخانه و کاربردی که مدنظرتان است، توجه داشته باشید.

اگر می خواهید خیالتان از نظر چکه کردن آب راحت باشد، مدلی خریداری کنید که دارای کارتریج سرامیکی باشد. البته کارتریج های دیگر تا چند سال قطره ای آب از خود پس نمی دهند اما به هیچ عنوان از دوام کارتریج های سرامیکی برخوردار نیستند. قیمت شیرآلات که دارای کارتریج سرامیکی می باشند تقریبا هم اندازه دیگر انواع کارتریج می باشد. توصیه می شود هنگام خرید شیرآلات بهداشتی به نوع کارتریجی که شیرآلات‌ دارد، توجه کنید.

خرید شیرآلات- قیمت شیرآلات - شیرآلات بهداشتی- شیر آشپزخانه - شیرآلات اهرمی - شیرالات- شیر ظرفشویی

اگر فشار آب شما پایین است!

سایز کارتریج در بازار به صورت ۳۵ و ۴۰ میلیمتر می باشد. می توان گفت هر چه فشار آب پایین تر باشد، بایستی شیری با کارتریج بزرگتر خریداری کنید. بنابراین فراموشتان نشود که در هنگام خرید شیرآلات به سایز کارتریج توجه کنید.

برخی پوشش ها دوام بیشتری دارند!

قانون اولی که در انتخاب نوع پوشش بایستی در نظر بگیرید این است که رنگ آن با کابینت آشپزخانه و دیگر اجزای آن هماهنگ باشد.زیرا در صورت عدم هماهنگی نتیجه مطلوبی به دست نمی آید. اما اگر قصد دارید که به طور کلی محل خود را بازسازی کنید، در انتخاب پوشش و آبکاری شیرآلات‌ آزادی بیشتری خواهید داشت.

آبکاری کروم یکی از محبوب ترین ها در این صنعت!

شیرآلات اهرمی مصرفی آسان تر و راحت تر دارند

مدل های مختلف شیرآلات کلاسیک از نظر ظاهری به گونه ای می باشند که با طراحی دکوراسیون سنتی آشپزخانه و سرویس بهداشتی سازگار می باشند. اما امروزه بیشتر مردم به خرید شیرآلات اهرمی تمایل بیشتری از خود نشان می دهند. شیرآلات ‌اهرمی از تمامی مزایای شیرآلات‌ کلاسیک برخوردار می باشند. شیرآلات قهرمان از جمله برندهایی که در زمینه تولید شیرآلات‌ اهرمی در بازار مطرح می باشد. شیرآلات‌ اهرمی راحتی کاربری بیشتری داشته و با استفاده ازآن دما را به شکل بسیار بهتری می توان کنترل کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا