مسکن و ساختمان

استفاده از فضای سبز و ایوان ایرانی در ساختمان میکا۹۱۱

پنل پروژه «میکا۹۱۱» با حضور هومن بالازاده و عباس ریاحی دبیران پنل و با ارائه سهند محدث و بهمن مهربانی در گردهمایی طراحان و سازندگان منطقه ۳ برگزار شد و مباحثی درباره چگونگی اجرای ساخت این پروژه اداری تجاری همراه با عکس‌های طرح، زمان ساخت و پس از ساخت مطرح شد.

میکا 911

پروژه «میکا۹۱۱» از طریق دو دفتر و در دو مقطع زمانی انجام شده است که شهاب علی دوست پروژه را تعریف کرده و در ادامه از طریق دفتر دیگری انجام شده و امروز به عنوان یکی از پروژه های مطرح منطقه۳ مورد توجه است.

سهند محدث در ابتدای پنل در رابطه با جانمایی پروژه گفت: مجتمع میکا۹۱۱ در جداره غربی اتوبان مدرس و در لبه شمالی بلوار ۳۰ متری آرش قرار دارد که در مسیر جنوب به شمال اتوبان یک دید خوب و کامل از موقعیت این پروژه داریم.

وی افزود: باتوجه به اینکه پروژه میکا۹۱۱ دارای ماهیت تجاری و اداری است تصمیم گرفته شد ورودی تجاری از بلوار آرش و ورودی اداری از خیابان ایرج در ضلع شمالی باشد.

این معمار با بیان اینکه دوگانگی اداری و تجاری بودن پروژه برای تیم طراحی قابل اهمیت بود، تصریح کرد: یک کاربری تجاری با سطح اشغال متفاوت در طبقه همکف و ۹طبقه اداری با سطح اشغال ۴۰ درصد در طبقات فوقانی طراحی شدند که طبق خواسته کارفرما هر طبقه اداری به صورت دو واحد ۲۵۰ متری در نظر گرفته شد که هر واحد هم دید شمال و هم دید جنوب تهران را دارد.

میکا911،-2

محدث با اشاره به اینکه در طراحی کانسرت پروژه از فرم های گوشه سازی و همچنین مفهوم ایوان ایرانی تا حدودی استفاده شد، بیان کرد: در ادامه کانسرت مجتمع از فرمت یک ساختمان با برج های دوگانه درآمد و به یک کلیت واحد تبدیل شد.

وی ادامه داد: کشیدن سبزینگی به داخل ساختمان از نکات مهم مد نظر ما بود که این کار از طریق ایجاد بالکن های متعدد در طبقات اداری در ضلع جنوب امکان پذیر شد و در بهره برداری نیز این آیتم حفظ شد و این سبزینگی را کاملا مشاهده می کنیم.

این معمار با بیان اینکه تمام طبقات از یک تیپ تبعیت نمی کنند، گفت: ضوابط شهری را می توان برای ایجاد فرم های پویاتر و بدنه شهری پویاتر به خدمت گرفت و بنا بر نیازی که کارفرما داشت و تعهدی که ما داشتیم سعی کردیم در هر طبقه مساحتی که به واسطه فرم متنوع از ساختمان کنده شده بود را در ضلع شمال جبران کردیم به طوری که در پایان متراژی که به بهره برداری رسید همان متراژ پیش بینی شده بر مبنای تراکم اولیه بود.

محدث با بیان اینکه پوسته دومی به ساختمان اضافه کردیم، خاطرنشان کرد: شکل گیری احجام و تنوع فرمی و بالکن های متعدد در ضلع جنوب برای نور بیشتر و پویایی ساختمان استفاده شد.

بهمن مهربانی نیز در ادامه پنل تصریح کرد: قرار شد فضای یکپارچه ای برای برگزاری برنامه ها و مراسمات اهالی ایجاد شود و برای این کار کارفرما از فروش یک واحد صرف نظر کرد و در اختیار کل مجموعه قرار داد.

میکا911-بهمن-مهربانی

وی افزود: این واحد برای برگزاری انواع جلسات، همایش، گالری، کلاس های اموزشی و … طراحی شد و اکنون فضا خیلی پویا و ارتباط خوبی بین اهالی ساختمان است و یک ارزش افزوده قابل توجهی به مجموعه اداری اضافه کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا