حمل و نقل

پایان ریاست عابدزاده بر سازمان هواپیمایی

درحالی مرداد ۹۴ هیئت دولت با ریاست علی عابدزاده بر سازمان هواپیمایی کشوری موافقت کرد که دیروز (پنجشنبه) حکم سه سال وی به پایان رسید. آیا وزیر راه و شهرسازی با توجه به اوضاع نابسامان حمل‌ونقل هوایی کشور برای تغییر در این سازمان دست به کار می‌شود؟

۲۵ مردادماه ۹۴ یعنی تقریبا حدود یکماه پس از انتصاب محمد خداکرمی (معاون
هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی) به‌عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری،
هیئت دولت با گزینه وزیر راه و شهرسازی برای ریاست بر سازمان مذکور به مدت سه سال موافقت
کرد. بر این اساس علی عابدزاده مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان به عنوان بیست و سومین
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری حکم خود را دریافت کرد
.

طی دوره ریاست عابدزاده قیمت بلیت هواپیما از مرحله متنوع‌سازی عبور کرده
و وارد فاز آزادسازی شد. برنامه‌ای که وضعیت بخش حمل‌ونقل هوایی کشور را دچار یک چالش
اساسی کرد
.

از سوی دیگر چند هفته‌ای است که به بهانه نوسانات نرخ ارز، عدم دریافت
دلار دولتی و معضل همیشگی حمل‌ونقل هوایی داخلی یعنی پروازهای چارتری، نرخ بلیت پروازهای
داخلی با شیب بسیار تندی افزایش یافته است. یکی از انتقاداتی که به سازمان هواپیمایی
کشوری وارد می‌شود مربوط به ضعف نظارت‌های این زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و دفاع
تمام قد از شرکت‌های هواپیمایی در هر شرایطی بوده است
.

با توجه به رزومه سه ساله حضور عابدزاده بر مسند ریاست سازمان هواپیمایی
کشوری، مشخص نیست آیا وی برای سه سال دوم گزینه وزیر راه و شهرسازی برای متولی حمل‌ونقل
هوایی مسافری کشور است یا خیر؟ در صورتیکه پاسخ این سئوال منفی باشد، بیست و چهارمین
رئیس چه کسی خواهد بود؟

البته نباید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را فراموش کرد، قانونی که
با تایید شورای نگهبان اجرایی شده و باعث به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی
خواهد شد. اخیرا کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان
در رابطه با این قانون گفته است: اعضای شورای نگهبان با کلیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان
موافقند، اما ایرادی هم به آن دارند و به همین خاطر آن را به مجلس ارجاع داده اند.
شاید رئیس کنونی سازمان هواپیمایی کشوری یکی از مدیران بازنشسته باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا