حمل و نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تمایل چین برای توسعه زیرساخت‌های ریلی ایران از طریق تهاتر نفت

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با هیاتی از کشور چین گفت: در حال حاضر ایران دارای ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی است و به منظور گسترش آن ۹ هزار کیلومتر دیگر در برنامه ساخت گنجانده شده است که بخشی از آن قطارهای سریع‌السیر است.

به منظور سرمایه‌گذاری و احداث خطوط ریلی هیاتی از کشور چین با معاون
وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند
.
خیراله خادمی در این دیدار توسعه خطوط ریلی را از اولویت‌های مهم دولت
ایران برشمرد و گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار کیلومتر خط ریلی در ایران موجود است و
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا است تا ۹ هزار کیلومتر دیگر نیز به این شبکه
افزوده شود
.
وی افزود: بخشی از این مسیرها به صورت سریع السیر پیش‌بینی شده است و
اولین خط ریلی سریع‌السیر نیز با همکاری کشور چین در مسیر تهران- قم- اصفهان در حال
اجرا است
.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد همکاری در احداث قطار سریع السیر
تهران- مشهد را مطرح کرد و گفت: این مسیر به طول ۹۰۰ کیلومتر پایتخت را به شهر
مقدس مشهد متصل می‌کند و از نظر تسهیل سفر زوار ثامن الحجج از اهمیت بسزایی برخوردار
است
.
وی همچنین احداث قطار سریع‌السیر تهران- تبریز را پروژه دیگری دانست
که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و عنوان کرد: این خط ریلی نیز به طول ۷۰۰ کیلومتر به دلیل
اتصال به کشور ترکیه از اهمیت برخوردار است و ایجاد این خط ریلی سریع‌السیر در
کنار خط موجود از نظر اقتصادی وتجاری مهم است
.
در ادامه این جلسه نماینده شرکت چینی از تمایل این کشور برای همکاری
در احداث زیربناهای حمل و نقل کشور خبرد اد و گفت: بعد از رفع تحریم‌ها شرایطی فراهم
شد تا بتوانیم با ایران همکاری بیشتری داشته باشیم

وی در خصوص فاینانس در این پروژه‌ها تاکید کرد: پیشنهاد ما احداث این
خطوط به روش تهاتر با نفت وانتقال تکنولوژی ساخت به ایران است که البته برای
اجرایی شدن آن نیاز به حمایت انجمن توسعه فاینانس چین داریم
.
در پایان این جلسه مقرر شد طرف چینی پیشنهادات خود را به صورت مکتوب
جهت بررسی بیشتر ارایه دهد
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا