نظام مهندسی

برگزاری یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی ساختمان

یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.

به گزارش «صما» به نقا از روابط عمومی شورای مرکزی ساختمان، یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در محل ساختمان شورای مرکزی با حضور مهندس ترکان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، دکتر مظاهریان، معاون امور ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی، دکتر شیبانی اصل، مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی، اعضای شورای مرکزی و روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها برگزار شد.

در آغاز ; این جلسه :

– بعدازتلاوت کلام ا… مجید، مهندسان اسماعیلی، علی نیا، باقرزاده، غفرانی،رجبی،رمضانی و اژدری مقدم به سخنان پیش از دستور پرداختند.

– مهندس ترکان پس از پاسخ به سخنان پیش از دستورگزارشی از امور جاری سازمان ارائه دادند.

– گزارش پیشرفت کار دبیرخانه خط مشی سازمان توسط دکتر بدیعی اعلام شد.

– دکتر قناعت در خصوص نحوه نگهداری وجوه مربوط به حق الزحمه مهندسان ناظر مطالبی را مطرح کردند.

– گزارش عملکرد گروه تخصصی معماری نیز از سوی دکتر معمار ضیا به اعضای شورای مرکزی ارائه گردید.

در این جلسه دکتر مظاهریان ; بیان داشت: نگاه حاکم در ایران ایجاد تغییرات است و از ظرفیت ها و بهره گرفتن از آنها کمتر سخن به میان می آید لذا زمان آن است که با ارائه راه حل از سوی ما حرکت جدیدی آغاز شود.

وی گفت: شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای بی نظیری است و این مسئله از زمان تصدی دکتر هاشمی در دوره پنجم و حضور مهندس ترکان در دوره ششم قابل درک است و از سویی دیگر هیات رییسه شورای مرکزی نیز با درایت پیگیر موضوعات مرتبط با سازمان هستند.

معاون امور ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی در ادامه افزود : نکات بسیاری از قانون مانده است که ظرفیت آنها باید مورد بررسی قرار گرفته و استفاده شود.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که لازم می دانم در اینجا به آن اشاره ای داشته باشم استفاده از ظرفیت شهرسازان است که تا کنون محقق نشده است و این مسئله از آن جهت اهمیت می یابد که شهر سازان می توانند حقوق مردم را مطالبه کنند.

دکتر مظاهریان افزود : سازمان پاک با دست های پاک در خدمت مردم و در برابر خدماتی که به جامعه ارائه می دهد پرسشگر است.

وی تاکید کرد : نظرات وزیر محترم راه و شهرسازی که به تازگی در خصوص برخی از موارد سکوت قانون به سازمان نظام مهندسی ساختمان ابلاغ شده است مسکوت و صرفا بر روی کاغذ نخواهد ماند و پیگیر هستیم تا آن را اجرایی کنیم.

وی در پایان گفت: پروسه زمانی صدور جواز ساختمانی در ایران به ۳۱۵ روز رسیده است و باید برای کوتاه کردن این مسئله برنامه ریزی کرد وی در ادامه گفت با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان از طریق افزایش کیفیت حرکت خواهیم کردو نتیجه آن در ّآینده افتخار سازمان نظام مهندسی به این دوره خواهد شد.

;

;

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا