نظام مهندسی

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران:

انعقاد تفاهم نامه سازمان در جهت کاهش مخاطرات صنعت برق

بکارگیری ﺷﺎﻏﻠﯿﻦ واﺟﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖ رﺷﺘﻪ ﺑﺮق در ﺻﻨﻌﺖ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﮐﻪ در ﻣﻘﺮرات ﻣﻠﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺑﻪوﺿﻮح ﺑﻪ آن اﺷﺎره ﺷﺪه اﺳﺖ می توان تا حد زیاد از مخاطرات صنعت برق جلوگیری کند.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، محمد فیروزیان عضو هیأت مدیره و عضو گروه تخصصی برق با بیان مطلب فوق به امار منتشره از سوی سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و ; اظهار داشت: هفت ماه نخست امسال ۴۴۳ نفر بدلیل برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند، که این موضوع ضرورت توجه بیشتر در بحث مسائل ایمنی، آﻣﻮزش و ارﺗﻘﺎء داﻧﺶ ﻓﻨﻲ کارگران و مهندسان در ﺣﻮزه ﺑﺮق را خاطر نشان می سازد.

وی با اشاره به نگاه سنتی در صنعت ساختمان و مغفول ماندن بعد صنعتی آن بیان داشت: اجرای تاسیسات ساختمان نیز دچار همین نگاه بوده و در اغلب موارد بصورت سنتی و بدون توجه به الزامات آن بدان نگاه می شود.

;فیروزیان در ادامه افزود: این موضوع لزوم توجه بیشتر در بحث مسائل ایمنی آﻣﻮزش ﮐﺎرﮔﺮان و ارﺗﻘﺎء داﻧﺶ ﻓﻨﻲ مهندسان در ﺣﻮزه ﺑﺮق را پررنگ تر می کند، ﭼﺮا ﮐﻪ اﺟﺮای ﮐﺎر ﺗﺨﺼﺼﻲ ﻋﻼوه ﺑﺮﺣﻔﻆ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺮژی در ﺗﺄﻣﯿﻦ اﻣﻨﯿﺖ و اﻳﻤﻨﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ها ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺑﺴﺰاﻳﻲ ﺧﻮاهد داﺷﺖ.

عضو هیأت مدیره سازمان یادآورشد: ذکر آﻣﺎر ﺣﻮادث ﺻﺮﻓﺎً ﯾﻚ ابزار ﺑﺮرﺳـﻲ ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﻬﻢ اﯾﻦ اﺳﺖ ﻛـﻪ اﻃﻼﻋـﺎت آﻣـﺎری در اﺧﺘﯿﺎر ﻛﺎرﮔﺎﻫ ﻬﺎ، ﺷﺮﻛﺘﻬﺎی ﺗﻮزﯾﻊ ﺑﺮق و ﺑﺮﻗﻜﺎران ; ﻗﺮار ﮔد ﺗﺎ اﻃﻼع ﻛﺎفی ﺑﻪ ﺧﻄﺮاﺗﻲ ﻛﻪ آنها را تهدید ﻣـﻲ ﻛﻨﺪ در دﺳﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷند.

;فیروزیان با بیان اینکه ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺮق ﺑﻪ ﻋﻨﻮان زﯾﺮ ﺑﻨﺎﺋﻲ ﺗﺮﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ در دﻧﯿﺎ است گفت: در دﻧﯿﺎی ﺻﻨﻌﺖ و ﺗﻜﻨﯿﻚ اﻣﺮوزی ﺑﺸﺮ از وﺳﺎﯾﻞ و ﻬﯿﺰاﺗﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻮد ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺑﺎﻟﻘﻮه ﯾﻚ ﺧﻄﺮ ﺟﺪی ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﻲ آﯾﺪ ; و در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن ﻧوی ﺑﺮق ﻛﻪ اﺳﺎس ﮔﺮدش ﭼﺮخ ﺻﻨﻌﺖ و ﻋﺎﻣﻞ ﺣﺮﻛﺖ اﺳﺖ ﺑه ﻌﻨﻮان ﯾﻜﻲ از ﻣﻬﻤﯾﻦ اﺧاﻋﺎت ﺑﺸﺮی ، ﺧﻄﺮات ﺑﺰرگ و ﻣﻬﻤﻲ را ﻧﯿﺰ ﺑﺮای اﻧﺴﺎن ﺑﻮﺟﻮد آورده اﺳﺖ.

عضو گروه تخصصی برق تاکید کرد: ﺑﺮای ﺟﻠﻮﮔی از ﺗﺒﺪﯾﻞ اﯾﻦ ﺧﻄﺮ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ، ﻃﺮاﺣﻲﻫﺎ، آﻣﻮزش ﻫﺎ و ﺗﺪاﺑ وﺳﯿﻌﻲ در ﺟﻬﺎن ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ و در این بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران نیز با امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون انجمن های صنفی کارگران مازندران گامی بسیار مناسبی در جهت کاهش این مخاطرات برداشته است.

فیروزیان خاطر نشان ساخت: امید داریم که با توجه بیش از پیش به این موضوع بتوانیم شاهد کاهش حوادث ناشی از برق گرفتگی در کشور باشیم.

;

;

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا