نظام مهندسی

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد:

تعادل عرضه و تقاضا راه خروج مسکن از رکود

رئیس شورای مرکزی ساختمان در جلسه مشترک با استاندار قزوین، گفت: در بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود بر روی مسکن تمرکز شده است.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ساختمان، اکبر ترکان، در سفر به استان قزوین و در دیدار با استاندار این استان با بیان این مطلب فوق افزود: با وجودی که عرضه در بازار وجود دارد ; اما مردم توان خرید نداشته و بانک ها هم توان و منابع پرداخت وام در اختیار ندارند، با این وجود باید دو مولفه عرضه و تقاضا را با هم در نظر گرفت تا از این مرحله عبور کنیم.

وی در خصوص ایجاد هماهنگی بین این دو بازار اظهار کرد: می توان با ایجاد صندوق زمین و مسکن جهت کنترل عرضه در بازار، تقاضا را نیز با صندوق تقاضای مسکن مدیریت کرد.

مهندس ترکان گفت: تحریک در حوزه تقاضا با طرح خروج از رکود دولت محقق خواهد شد لذا باید در حوزه عرضه مسکن نیز تحرک لازم را بوجود آورد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از عزم جدی دولت برای خارج کردن بازار مسکن از رکود خبر داد.

ترکان در تبیین جایگاه هویت ایرانی و اسلامی در ساخت و ساز اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاهی که بتوان معماری ایرانی اسلامی را به جامعه شناساند، باید از سبک زندگی شروع کرد و سپس به هندسه فضا رسید. در ادیان مختلف آداب، رفتار و اصول ارتباطات یکی اما در شیوه متفاوت است و در سبک زندگی اسلامی در ایران می توان با اطمینان گفت که سبک زندگی اسلامی کاملاً دارای معنا و شناخته شده است.

وی گفت: با چنین انگاره ای نباید فراموش کنیم که سبک زندگی در اقلیم های مختلف در ایران متفاوت اما از تفسیر یکسانی برخوردار است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: حوزه های علمیه در گذشته در کنار علوم دینی، دیگر علوم را مورد مطالعه و آموزش قرار می دادند که ابو علی سینا از دستاوردهای چنین رویکردی بود اما در حال حاضر حوزه های علمیه محدود به مسایل دینی است و سایر علوم به دانشگاه ها منتقل شده است. اما افراد مذهبی تحصیل کرده هستند که مترجمان اتصال بین حوزه و دانشگاهند که دانشجویان دانشگاه امام صادق از آن جمله اند.

ترکان تاکید کرد: ترسیم سبک زندگی نباید با نگاه شیعی و باید با تلفیقی ازنگاه اهل تسنن و شیعه انجام گیرد و هر دو جهت را در بر بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر برای تعیین مدل و نمادهای معماری در اقلیم های متنوع ایران، دکتر آیت اللهی در حال فعالیت هستند تا بتوانیم بر این اساس ادبیات معماری ایرانی اسلانی و مولفه های آن را با دوق معماری امروز درآمیزیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص مسکن مهر اظهار کرد: مشکلات و معضلات این بخش را نباید تنها به دولت های قبل و دولت حال منتسب کرد و باید تمام تلاش ما در جهت رفع گرفتاری مردم در این خصوص باشد ; تا بتوانیم در آینده مسکن مهر را به محله مهر تبدیل کنیم.

وی اذعان داشت: تلاش خواهیم کرد مسکن مهر معرف مرحله تکامل ساخت و ساز ایران به دنیا نباشد.

ترکان تاکید کرد: حضور سازمان نظام مهندسی در بخش هایی از این پروژه باعث شده تا مشکلات این پروژه به حد قابل توجهی کمتر از دیگر جاها باشد.

وی در خصوص نگارش کتاب مسکن و شهر در اسلام به قلم حجت الاسلام قرائتی ، بر لزوم همکاری صاحب نظران برای اتمام آن تاکید کرد.

رونق باغ ویلاها، نیاز ۵ دهک بالای جامعه به مسکن را مرتفع و بازار را از رکود خارج می کند

علی فرخزاد نیز در نشست مشترک با ترکان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، هیات رییسه شورای مرکزی و استاندار قزوین گفت: شهر قزوین از جمله شهرهایی بوده که از قیمت زمین و اجاره بها بسیار بالا بوده است و در این میان برنامه ریزی هایی متعددی در خصوص تامین مسکن صورت گرفته که تنها به ۵ دهک پایین اختصاص داشته و برای دهک های بالا فکری نشده لذا باید نسبت به برون رفت از این رکود چاره اندیشید که رونق بخشیدن به باغ ویلاها می تواند یکی از راهکارهای مورد نظر باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این جلسه مقابله با بیکاری و رکود کار در صنعت ساختمان را از جمله سیاست‌ها و راهبردهای هیئت‌ مدیره این سازمان دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌ کارهای متعددی وجود دارد که لازم است از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود سرمایه عظیم در حوزه ساختمان و اختصاص یک سوم اقتصاد کشور به این حوزه می‌توان ظرفیت‌های خوبی در زمینه اشتغال فراهم آورد.

فرخ‌زاد تصریح کرد: طرحی هم که مبنی بر تشکیل شرکت‌های بازرسی در صنعت ساختمان و انرژی و اختصاص سهمی از مبالغ حاصل از صرفه‌جویی در این بخش به شرکت‌ها به تازگی برای تصویب به هیئت دولت ارائه شده است، می‌تواند زمینه زیادی برای اشتغال خیل عظیم مهندسان و فارغ‌التحصیلان فراهم کند.

نظام مهندسی قزوین ; تجربه موفق تخصص نگری در مدیریت شهری

استاندار قزوین با برجسته عنوان کردن جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در حوزه مدیریت شهری گفت : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هم در حوزه فعالیت حرفه ای و هم به دلیل شاکله شخصیتی ، حضور خوب و موثری داشته ; و به عنوان یک تجربه موفق از یک تشکل تخصصی در استان ; مطرح است.

وی در دیدار با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: در صورتی که سایر حرفه ها بتوانند چنین بنیای و سازماندهی داشته باشند قادر خواهیم بود از از منابع انسانی متخصص استان بهره کافی را ببریم.

روزبه با اشاره به حضور مهندس فرخزاد به عنوان نایب رییس شورای شهر ، مهندس مجابی ، عضو شورای شهر قزوین و مهندس فرج زاده ها، مدیر عامل سازمان دهیاری شهرداری قزوین از آن به عنوان فرصتی برای پیشرفت فنی و تخصصی در حوزه مدیریت شهری نام برد.

استاندار قروین در ادامه گفت ک از آنجایی که قزوین از ظرفیت دانشگاهی علمی بالایی دارد می تواند میزبان خوبی برای جلسات ، همایش ها و نمایشگاه های تخصصی باشد.

در این جلسه مهندس اکبر ترکان ; رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، مرتضی روزبه، ; استادار قزوین، مهدی حق بین ; نایب رییس سازمان، مجید ولدان، عضو هیات رییسه شورای مرکزی، جمال قناعت، خزانه دار شورای مرکزی، منوچهر حبیبی، معاون عمرانی استاندار قزوین، ایوب رحیمی منفرد، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، علی فرخزاد، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، کاظم مجابی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین و ناصحی، عضو شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان کشور حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا