نظام مهندسی

با حضور رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور انجام شد:

تشکیل صندوق زمین و ساختمان برای ساخت و ساز دفاتر مهندسی

به ابتکار صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و با همکاری سازمان های نظام مهندسی استان ها، صندوق زمین و ساختمان برای ساخت و ساز دفاتر مهندسی تشکیل می شود.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، به منظور تحقق بند ۸ ماده ۱۹ آئین‌نامه مالی معاملاتی و ماده ۵۰ آن مصوب ۲۵/۲/۱۳۸۲ اجلاس هیأت عمومی و مصوب ۲۹/۲/۱۳۸۲ شورای مرکزی و بر اساس ماده ۳۷ قانون نظام مهندسی مصوب اسفندماه ۱۳۷۴ و ماده‌های ۱۰۷، ۱۱۳، ۱۱۴ و ۱۱۶ آئین‌نامه مرتبط با قانون مصوب بهمن ماه ۱۳۷۵ ، صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور، به منظور تأمین منابع مالی و کمک به توسعه خدمات مهندسی زیر نظر شورای مرکزی نظام مهندسی تشکیل و به ابتکار صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و با همکاری سازمان های نظام مهندسی استان ها، صندوق زمین و ساختمان برای ساخت و ساز دفاتر مهندسی تشکیل می شود.

نظام‌نامه صندوق مشترک سازمان های نظام مهندسی ساختمان، برای اجرای فعالیت‌های اقتصادی شورای مرکزی و نظام مهندسی استان‌ها تنظیم شده است. گرچه در بخش‌های عمده ای از امور با اعضاء، ارکان، تشکیلات اداری و سازمانی شورای مرکزی اشتراکاتی دارد ولی دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و از لحاظ مالی نیز مستقل است. درآمدهای حاصل از فعالیت‌های آن پس از توزیع سود سهام، صاحبان سهام در بودجه و اعتبارات سالیانه شورای مرکزی و پس از تأیید صاحبان حقوق عیناً منظور خواهد شد.

در جلسه روز چهارشنبه ، ۲۶/۶/۱۳۹۳، که با حضور مهندس ترکان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مهدی حق بین، نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان و حسن خوشرو، مدیر عامل صندوق مشترک سازمان های نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، محل استقرار صندوق مشترک تعیین و در خصوص عقد قراردادهای خدماتی، پژوهشی، آموزشی برای سازمان های نظام مهندسی استان ها بحث و تبادل نظر گردید و طرح اولیه پارک مهندسان ارائه شد.

در ادامه ; طرح چگونگی احداث و اجرای خانه مهندسان در مشهد، تهران، اصفهان و قزوین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مکاتبات لازم در این خصوص انجام شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا