نظام مهندسی

جلسه مشترک مهندس ترکان و اعضای هیات مدیره انجمن مهندسان تاسیسات مکانیکی ساختمان استان تهران

اعضای هیات مدیره انجمن مهندسان تاسیسات مکانیکی ساختمان استان تهران روز دوشنبه ، ۱۳۹۳/۶/۲۴ ، در نشست مشترکی در محل ساختمان شورای مرکزی ، به بررسی مشکلات و مسائل موجود در حوزه فعالیت خود پرداختند و مهندس ترکان نیز در خصوص رفع کاستی های موجود راهکارهایی ارائه داد.

به گزارش صما و به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ، در این جلسه موارد زیر از سوی اعضای هیات مدیره این انجمن صنفی مطرح شد :

اجرایی شدن تفاهم نامه منعقد شده در زمان مهندس غرضی و مهندس چیت چیان در خصوص احراز تاییدیه مهندس ناظر پروژه برای واگذاری انشعاب برق و آب

;

درخواست صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای تمام گروه های ساختمانی

;

انجام کنترل مضاعف برای بخش گاز

;

همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ادامه حیات صنوف و تشکل های حرفه ای و تخصصی صنعت ساختمان ;

;

استفاده از ظرفیت ;تشکل ها و صنوف مهندسی

;

عقد تفاهم نامه های مطالعاتی در خصوص انرژی های نو و مطالعات راهبردی فنی برای اعتلای مهندسی کشور

;

به جریان افتادن کنترل نقشه های مرحله دوم ساختمانی که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران متوقف شده و صدمات جبران ناپذیری را به حوزه ساخت و ساز شهر تهران وارد آورده است.

;

کاهش سهمیه شرکت های حقوقی برای به خدمت گرفتن سهمیه مهندسان به طوریکه توزیع عادلانه کار انجام شود .

;

مهندس ترکان در ادامه جلسه با تاکید بر ساخت و ساز استاندارد و مطابق با قوانین و مقررات ملی ساختمان تاکید کرد : تلاش بر اصلاح شرایط موجود در جهت بهبود عملکرد مهندسان در حوزه ساخت و ساز است و برآنیم تا با چنین تفکری کاستی ها را جبران کنیم.

;

وی افزود : با صحبت هایی که با دکتر غفرانی صورت گرفته قرار بر این است تا رویه کنترل نقشه های ساختمان که باسیستم جدید انجام می گرفت، همانند گذشته و به روش برون سپاری کنترل نقشه ها و مورد قبول وزارت خانه و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شود.

;

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در خصوص مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان ( مراقبت و نگهداری از ساختمان ها) ;، گفت : با دکتر شیبانی اصل در این خصوص مذاکراتی صورت گرفته و پروانه های حرفه ای لازم برای اجرای ماده ۲۲ توسط وزارت راه و شهر سازی صادر میشود و در صورتی که به تجدید نظر مواد قانونی نیازی باشد ، به موازات صدور پروانه ها موارد قانونی آن نیز اصلاح خواهد شد.

;

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ;در ادامه به شناسنامه فنی ملکی و ضرورت توجه جدی به صدور آن اشاره کرد و گفت : تا زمانی که خودرو ;شناسنامه نداشته باشد نمی توان آن را خرید و فروش کرد لذا چنین شناسنامه ای برای ساختمان ها نیز ضرورت دارد. با شناسنامه‌ فنی ملکی ساختمان و درج مشخصات سازه، مقاومت نهایی، عمر و استانداردهای مختلف ساختمان ;، خریدار می‌تواند با اطمینان خانه بخرد لذا همانند کالاهای دیگری چون خودرو ، لازم است ضرورت صدور شناسنامه برای ساختمان نیز از سوی افکار عمومی پذیرفته شود.

;

اسامی شرکت کنندگان در این جلسه :
مهندس ایرج فروزنده (رییس هیات مدیره انجمن مهندسان تاسیسات مکانیکی ساختمان استان تهران)
مهندس محمد صادق موسوی خلخالی ;( نایب رییس هیات مدیره انجمن مهندسان تاسیسات مکانیکی ساختمان استان تهران)
مهندس محسن معانی ( عضو ;هیات مدیره انجمن مهندسان تاسیسات مکانیکی ساختمان استان تهران)
دکتر بهنام عابدی ترکی ;( عضو ;هیات مدیره انجمن مهندسان تاسیسات مکانیکی ساختمان استان تهران)
مهندس محمود میر معظمی ;( عضو ;هیات مدیره انجمن مهندسان تاسیسات مکانیکی ساختمان استان تهران)

;

;

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا