نظام مهندسی

گام بلند نظام مهندسی ساختمان همدان در اجرای قانون

قانون استفاده از مجریان ذی صلاح و صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان در استان همدان به طور کامل اجرا می شود.

به گزارش “صما” و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشور، امیر متینی فرد، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان در حاشیه بازدید از ساختمان در حال احداث سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان ضمن خوشامدگویی به هیات رییسه شورای مرکزی، اعلام کرد: با حضور مهندس ترکان ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان همدان، مسایل جاری سازمان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت ساخت و ساز در استان، گفت: میزان ساخت و ساز در بازه زمانی سال های ۹۰ تا ۹۱ از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده ; اما در سال ۹۲ کاهش ۱۰ درصدی به چشم می خورد.

متینی فرد با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی همین آمار در شش ماهه اول سال ۱۳۹۳، آن را ناشی از هجوم سرمایه های سرگردان به بازار مسکن در سال های قبل از آن دانست و افزود: رکود حاکم بر صنعت ساختمان و عدم توازن بین عرضه و تقاضا ناشی از همین مسئله بوده و امید است با برنامه خروج از رکود دولت بتوان شرایط حاکم را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان می تواند در بهبود شرایط ساخت و ساز در کشور جهش مثبتی ایجاد کند افزود: در استان همدان اجرای قانون مجریان ذی صلاح از شش سقف به بالا و متراژهای بالای ۱۰۰۰ متر در حال اجراست و برای تمامی ساخت و ساز های استان شناسنامه فنی و ملکی صادر می شود.

وی همچنین اظهار داشت: انجام آزمایش ژئوتکنیک ، جوش و بتن در تمامی ساخت و سازها استان نهادینه شده است.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی استان همدان، دفاتر این سازمان در سراسر استان با احتساب دفتر مرکزی سازمان به ۹ نمایندگی رسیده است و تلاش بر این است تا حوزه های نظارتی این سازمان در پهنه استان توسعه یابد.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا