نظام مهندسی

عضو هیات مدیره نظم مهندسی ساختمان کردستان:

شهرسازی در کردستان رها شده است

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کردستان در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمانی کشور با هیأت مدیره نظام مهندسی کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر گرایش ما به سمت مدیریت مصرف است.

;به گزارش “صما” و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف را در راستای مصرف بهینه از این انرژی خدادادی در بین مردم گسترش یافته است، افزود: اما پیشگیری از خطرات این لامپ‌های کم‌مصرف در جامعه فرهنگ‌سازی نشده است.

;عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان با اشاره به خالی بودن حضور مهندسین برق در مورد زیباسازی‌های مربوط به شهرسازی، اضافه کرد: شهرسازی به تمام معنا در کردستان رها شده است.

;لهونیان از عضویت ۷۴۱ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته برق در سازمان نظام مهندسی کردستان خبر داد و تصریح کرد: ۲۴۴ نفر از این تعداد عضو سازمان نظام مهندسی کردستان دارای پروانه اشتغال بوده و ۱۰۶ نفر از تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته در سازمان نظام مهندسی کردستان پایه دو هستند.

;وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشوری و استان نیز از ۴۲.۷ درصد ظرفیت‌های تولید انرژی برق استفاده می شود. می‌توانیم با شناسایی حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت‌های اضافی، میزان استفاده از ظرفیت‌های برق را به ۶۲.۷ درصد افزایش دهیم.

;لهونیان دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه انرژی برق را عدم حضور مهندسین در این بخش دانست و ادامه داد: طبق شیوه‌نامه جدید طراحی و نظارت بر کار برق اماکن و ساختمان‌های در حال احداث اجرایی شد.

این مسئول سازمانی با بیان اینکه کردستان اولین استانی است که توانسته سیستم ارت را به مجریان صاحب صلاحیت واگذار کند، تصریح کرد: تاکنون ۱۲ استان از طرح‌های جدید این سازمان در رشته برق بازدید کردند.

;لهونیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی درست شاهد توسعه طرح‌های جدید و حضور بیشتر مهندسین عضو نظام مهندسی در پروژه‌های ساختمانی باشیم.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا