نظام مهندسی

عضو هئیت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی در گفتگو با صما مطرح کرد:

جایگاه شغلی تشکل های حرفه ای درگرو خط مشی نظام مهندسی

با اجرای خط مشی که از سوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعیین شده، تشکل های حرفه ای صنعت ساختمان این امکان را پیدا می کنند که همکاری نزدیک تر و قوی تری با یکدیگر داشته باشند و شرایط توسعه صنعت ساختمان را بوجود بیاورند.

عضو هئیت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در گفتگو با خبرنگار «صما» ضمن بیان این که خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان در اجلاس هفدهم مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت و پیش بینی می شود که از جانب اکثریت اعضا مورد حمایت قرار بگیرد، گفت: این خط مشی به نحوی تنظیم و پیش بینی شده که هریک از مهندسان به صورت شخص حقیقی و همچنین به صورت اشخاص حقوقی و علاوه بر آن همه تشکل های حرفه ای مرتبط با ساختمان بر اساس سوابق حرفه ای، جایگاه شغلی و کاری خود را بدون اینکه با دیگر اشخاص هیچگونه چالشی داشته باشند، پیدا می کنند.

;

دکتر حمید بدیعی با اشاره به اینکه محصولی به نام ساختمان یک فرآیند زنجیره ای را طی می کند، اظهار داشت: در این زنجیره سرمایه گذاران در صنعت ساختمان، طراحان، سازندگان، مهندسان ناظر، شرکت های کنترل و بازرسی، شرکت های ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، عرضه کنندگان و فروشندگان مصالح، استادکاران و کارگران ماهر و سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور و نهادهای حاکمیتی که نقش کلیدی در سیاستگزاری این صنعت دارند هر یک جایگاه ویژه ای دارند.

;

به گفته این مسئول سازمانی در اجرا هم مهندسان،کاردان های فنی، تکنسین ها، کارگران آموزش دیده ساختمانی در کنار هم نقش خود را ایفا می کنند.

;

وی ; از جمله کسانی را که در مسیر تولید نقش جدی و پررنگی خواهند داشت، شرکت های بیمه گر دانست و گفت: این شرکت ها در این خط مشی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته اند؛ شرکت های بیمه گر در رابطه با بیمه کیفیت ساختمان هستند که در برنامه پنجم توسعه کشور الزام آن پیش بینی شده است. شرکت های کنترل و ; بازرسی فنی مورد اعتماد این شرکت های بیمه خواهد بود و هر گونه مسامحه از طرف این شرکت ها موجب حذف آنها از بازار رقابت خواهد شد.

;

بدیعی در ادامه اضافه کرد: در این فرمول تسهیلات بانکی منوط به بیمه کیفیت ساختمان پیش بینی شده که در صورت موافقت مسئولان دولتی با این طرح، نقطه عطفی در تاریخ مهندسی کشور خواهد بود.

;

عضو هئیت رئیسه شورای مرکزی ساختمان همچنین اذعان داشت: در این زنجیره منتهی به محصولی به نام ساختمان، همه دست اندرکاران این صنعت خود را یک حلقه ای از این زنجیر خواهند دید و اطمینان خواهند داشت که استحکام این زنجیر به این حلقه است. به این معنا که همه حلقه ها باید مستحکم باشند در غیر این صورت زنجیر گسسته خواهد شد.

;

بدیعی در پایان تاکید کرد: در این نگاه هر حلقه زنجیر، هم باید به استحکام خود بیندیشد و هم به استحکام سایر حلقه ها که بدین صورت همه تشکل های حرفه ای درون صنعت ساختمان به هم گره خواهند خورد و به یکدیگر متصل می شوند که این روند قطعا در نتیجه کار یکدیگر تاثیرگذار خواهد بود.

;

انتهای پیام/ ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

;

کدخبر:۰۲۲۵

;

;

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا