نظام مهندسی

رییس نظام مهندسی البرز در جمع مسوولان تاکیدکرد:

یکسان سازی خدمات مهندسی در استان

روز گذشته جلسه ای با حضور نمایندگان مردم شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری، امام جمعه، شهردار، اعضای شورای شهر اسلامی شهر ماهدشت و جمعی از مدیران شهرستان در سالن اجتماعات شهرداری ماهدشت برگزار شد.

;به گزارش صما و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، رییس سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان و مبحث دوم مقررات ملی که براساس آن شهرداری ها و مراجع صدور پروانه ساختمان مکلف به پذیرش خدمات مهندسی که به تایید سازمان نظام مهندسی استان رسیده باشد، خواهند بود، اظهار داشت: اشاعه وتقویت فرهنگ مقررات ملی و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت برآن در جهت آسایش و ایمنی، بهداشت و صرفه اقتصادی از وظایف سازمان به حساب می آید.

مهدی حاج قاسمی گفت: یکپارچه سازی خدمات مهندسی در سطح استان یک ضرورت غیر قابل انکار است.

وی با اعلام این مطالب اذعان داشت: متاسفانه امروز شهر ماهدشت با مشکلاتی چون وضعیت نامناسب معابر، مسکن مهر، بیمه صدور مجوز و… مواجه است. از این رو همکاری و تعامل هر چه بیشتر میان مسئولان در حل این مشکلات ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اشاعه و تقویت فرهنگ ترویج مقررات ملی ساختمان و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی گفت: بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر آن، افزایش ایمنی در ساخت، افزایش عمر ساختمان، آسایش و ایمنی و صرفه اقتصادی از وظایف اصلی سازمان به شمار می آیند.

حاجی قاسمی در ادامه افزود: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تمامی ساختمان های موجود در کشور می بایست طبق مقررات ملی ساختمان و با رعایت کامل اصول استحکام ایمنی، تحت نظارت مهندسان ناظر اجرا شود و در این خصوص هیچ تفاوتی میان افراد جامعه وجود نخواهد داشت، بلکه طبق آموزه های دینی و اسلامی ما، تامین ایمنی و سلامت مال و جان مستضعفین در اولویت قرار دارد.

وی افزود: هیچ توجیهی برای عدول از مقررات ملی ساختمان وجود ندارد و ما هم به عنوان متولی نظارت بر حسن ارایه خدمات مهندسی و اجرای مقررات ملی ساختمان قصد داریم تا با لحاظ امنیت و آسایش شهروندان استان و رعایت مسایل معیشتی مردم، یکسان سازی خدمات مهندسی در سطح استان را تا اجرای کامل پیگیری کنیم که در این مسیر همراهی دلسوزان و مدیران قانونمدار شهرهای استان را طلب می کنیم.

حاجی قاسمی با تاکید بر تاثیر ناچیز هزینه خدمات مهندسی در قیمت تمام شده ساختمان تصریح کرد: در حال حاضر هزینه خدمات مهندسی چیزی بین ۲ تا ۳ درصد هزینه های ساخت را به خود اختصاص می دهد که در ازای آن ارزش افزوده فراوانی از قبل استحکام، ایمنی و آسایش شهروندان و حفظ سرمایه ها ایجاد می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: ۰۲۲۳

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا