شهر

تهران چگونه شهری برای همه می شود؛

هشت پروژه‌ای که شهردار منتخب وعده‌اش را به تهرانی‌ها داد

سومین شهردار پایتخت نیز از سوی شورای شهر تهران معرفی شد، شهرداری که به گفته رییس شورای شهر تهران امید می‌رود آخرین انتخاب شورای شهر تهران باشد.

هشت پروژه‌ای که شهردار منتخب وعده‌اش را به تهرانی‌ها داد

»تهران
شهری برای همه» عنوان برنامه های پیروز حناچی برای شهرداری تهران است، او در
برنامه‌هایش ۸ پروژه را برای آینده شهر تهران پیشنهاد کرد
. احیای
محدوده تاریخی شهرری و کارخانه سیمان ری، بازآفرینی محور تاریخی ـ فرهنگی لاله‌زار
تا بازار تهران، اجرای تله‌کابین از فرحزاد به امامزاده داوود (ع)، الکترونیکی
کردن صدور پروانه ساختمانی با کاهش زمان به سه ماه، اجرای

LRT
در محورهای طولانی شهر، اجرای TOD حقانی،
ثبت جهانی خیابان ولیعصر و طراحی و ساخت مجموعه تفریحی گردشگری جنوب دریاچه چیتگر
که به پیشنهاد او، این پروژه‌ها در کنار برنامه‌های مصوب و با مشارکت بخش خصوصی اجرا
خواهد شد
.

به اعتقاد حناچی، الزامات و پیش‌نیازهای تبدیل تهران به شهری برای
همه، ایجاد شهری پایدار و زیست‌پذیر است. به این مفهوم که با کاهش انواع آلودگی‌های
فزاینده محیطی از قبیل آب، هوا و …، از میان برداشتن عرصه‌های ناکارآمد شهری از
قبیل بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، برقراری عدالت در برخورداری از خدمات،
کاهش ازدحام ترافیک و جابجایی در شهر و حرکت به سوی توسعه متوازن در سطح منطقه،
ایجاد شهری پررونق و رقابت‌پذیر به معنای ایجاد سیستم درآمدی پایدار برای مدیریت
شهری و کاهش نقاط ضعف گردشگری شهری با وجود پتانسیل‌های بی‌نظیری در شهر و تقویت
کسب و کار جدید شهر را مکان مناسب تری برای زندگی کنیم

به اعتقاد او، مهمترین چالش‌ها در حوزه آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی
هوا، آلودگی آب، عدم مدیریت بهینه پسماند و عدم پایبندی به پیمان‌های زیست‌محیطی
است
.

همچنین برنامه‌های حناچی برای حل این چالش‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی،
تکمیل شبکه فاضلاب تهران، هدایت و بهره‌برداری از آب‌های سطحی در مقیاس‌های مختلف،
احیای شبکه قنات‌ها، احیای رود دره‌های تهران، استفاده از شیوه‌ها و تکنولوژی‌های
نوین بازیافت است
.

او مهمترین چالش حوزه ترافیک را سهم پایین حمل و نقل عمومی در سفرهای
درون شهری‌ و غلبه حرکت سواره در شهر و عدم استقرار نظام هوشمند بهره‌برداری از پارکینگ‌های
عمومی و توقفگاه‌های کنار معابر، پراکندگی فضایی نامتناسب مراکز تولید سفر عنوان
می‌کند و در برنامه‌هایش برای حل این مشکل، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، حرکت به
سمت پیاده‌روی محوری و مناسب‌سازی شهر برای گروه‌های خاص، هوشمندسازی بهره‌برداری
از پارکینگ‌های عمومی و توقفگاه‌های کنار معابر، ترویج نظام توسعه محله‌ای،
استقرار نظام چند مرکزی بر اساس حوزه‌های توسعه شهری و توسعه مبتنی بر حمل و نقل
عمومی را پیشنهاد می‌دهد
.

حناچی برای ایجاد درآمدهای پایدار، افزایش سهم شهرداری از درآمدهای
بخش دولتی در حوزه‌های شهری را پیشنهاد می‌کند و متناسب کردن دریافت عوارض شهری بنا
به میزان بهره‌مندی از فرصت‌های شهری
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا