شهر

طول خطوط متروی تهران تا پایان سال به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: با بهره برداری از خطوط متروی ۶ و ۷ تهران تا پایان سال، طول شبکه متروی پایتخت به ۳۰۰ کیلومتر می رسد.

علی عبدالله‌پور در نشست جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی که
با موضوع بررسی توسعه زیرساخت‌ها در پس از انقلاب برگزار شد، گفت: صنعت مترو یک
صنعت کاملاً انقلابی است و غیر از مطالعات اولیه که پیش از انقلاب انجام شد، سایر
اتفاقات از قبیل ساخت و بهره‌برداری پس از انقلاب انجام شد و در حال حاضر جزو ۲۰
کشور اول دنیا در صنعت مترو هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۸۶ بخش بهره‌برداری از ساخت مترو جدا شد و در
حال حاضر شرکت بهره‌برداری متروی تهران به سایر کلانشهرها برای بهره‌برداری از
مترو مشاوره می‌دهد.

عضو هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: در تهران ۱۱۶
ایستگاه مترو و ۱۲۵۰‌واگن داریم که روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر جابجا شده و
روزی سه میلیون نفر سفر ثبت می‌شود؛ ضمن اینکه پنج خط فعال داریم و در هفته گذشته بخشی
از خط ۷ مترو به بهره‌برداری رسید که در تمام شبکه متروی تهران ۱۰ هزار نیرو در
حال خدمت‌رسانی هستند.

عبدالله‌پور، بلیت متروی تهران را ارزانترین متروی دنیا دانست و گفت:
تا پایان سال جاری خطوط ۶ و ۷ مترو نیز به بهره‌برداری رسیده که با اضافه شدن این
دو خط، مجموع خطوط ریلی شبکه متروی تهران به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران، متروی تهران را
یکی از صنایعی دانست که پس از انقلاب راه‌اندازی و رشد یافت و گفت: در حال حاضر
شرکت مترو نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا و ارتقای حمل و نقل عمومی دارد.

معاون سابق رئیس جمهور: دوران گزارش دهی های یک ساله به مردم گذشته
است

در ادامه این مراسم سید منصور رضوی رئیس سابق سازمان امور استخدامی
کشور در خصوص توسعه زیرساخت‌های انسانی پس از انقلاب گفت: اطلاع‌رسانی از اقدامات
انجام شده در پس از انقلاب، حق مردم است و مردم باید در جریان این دستاوردها قرار
بگیرند.

معاون سابق رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروزه روش‌های گزارش‌دهی به
مردم با توجه به توسعه علوم ارتباطات تغییر پیدا کرده و باید از روش‌های نوین
ارتباطی استفاده شود، اظهار داشت: دیگر دوران گزارش‌دهی سنتی، کلی و یکساله، گذشته
و دولتمردان باید دستاوردها و برنامه‌های خود را به طور مستمر به مردم ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مردم بدانند در هر حوزه‌ای در سال‌های قبل کجا
بوده‌ایم و در حال حاضر در چه نقطه‌ای قرار داریم، سبب می‌شود تا در جریان خدماتی
که می‌بایست تاکنون انجام می‌شده ولی مغفول مانده است، قرار گیرند و مطالبات خود
از مسئولان را پیگیری کنند؛ ضمن اینکه این انتظارات مردم از مسئولان سبب می‌شود تا
دستگاه‌های خدمات‌رسان برای اجرای برنامه‌های زمانبندی شده خود طبق برنامه مدون
انگیزه بیشتری داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا