شهر

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان:

ضرورت جوان‌سازی ناوگان راهداری اصفهان

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع فرصت بیشتری برای پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار خصوصا درحوزه بازآفرینی شهری و رفع آسیب‌های حاشیه‌نشینی خواهیم داشت.

به گزارش «صما» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان ، حجت‌الله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: با اتخاذ این سیاست از این پس ساخت و احداث راه‌ها توسط یک دستگاه و بهره‌برداری و نگهداری توسط ارگانی دیگر انجام می‌شود که این امر موجب افزایش دقت در تحویل‌گیری پروژه‌ها خواهد بود.


مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: از سوی دیگر با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرایط ایجاد ایمنی راه‌ها مهیاتر شده است.


وی ادامه داد: از سوی دیگر تاکنون با حجم بالای مسئولیت‌های حوزه راهداری مواجه بوده‌ایم که فرصت مطالعاتی و عملکردی زیادی از ما می‌گرفت چراکه ناچار بودیم ضمن رسیدگی و ساماندهی امور شهرسازی و توسعه راه‌ها و امور زمین و مسکن به کوچک‌ترین امور راهداری تا پیچیده‌ترین آنها از لکه‌گیری جاده ها تا بحران‌های مربوط به حجم بالای سفرهای تابستانی و نوروزی و سیل و یخبندان جاده‌ها رسیدگی کنیم.


غلامی با اشاره به وجود ۷۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری دراصفهان گفت: اکنون فرصتی برای ما فراهم شده که به مطالعات معطل مانده درحوزه بازآفرینی شهری رسیدگی کنیم و شهرسازی ریل پایه مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی را با راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در استان پیاده‌کنیم. برای احیای بافت فرسوده ۶پروژه رادر نایین طراحی کرده‌ایم و طرح‌هایی را نیز در شهرضا و خمینی‌شهر دردست تهیه داریم. در مرکز استان نیز به دنبال تبدیل کارخانه ریسباف به موزه و شروع عملیات بهبود حاشیه نشینی به وسعت ۲.۱ هکتار در همت‌آباد هستیم. همچنین یکی دیگر از برنامه‌های اصلی ما ارتقای کیفی بزرگراه ‌های استان به آزادراه بر اساس مصوبه دی ماه ۱۳۹۴ است.


مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی تعداد زیادی نیروی راهدار ثابت و شرکتی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل می‌ِشوند، گفت: جاده‌های اصفهان به طول ۱۱۵۰۰ کیلومتر با حجم بالای ترافیک و مسافر و بار مواجه هستند و نگهداری این حجم بالای راه نیازمند صرف هزینه بالایی است. استان اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم جابه‌جایی مسافر را به خود اختصاص داده که متاسفانه اعتبار‌های اختصاص یافته پاسخگو نیست.


وی بر لزوم جوان‌سازی ناوگان راهداری اصفهان تاکید کرد و افزود: از سوی دیگر اکثر ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری اصفهان ۱۹ سال قدمت دارند و ناچاریم هزینه‌های بالای تعمیر آنها را متحمل شویم.


غلامی عنوان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به توسعه راه‌ها و امور راهداری توجه خاص می‌شود. به عنوان نمونه درسفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان دو پروژه نیمه تمام پس از یک دهه انتظار فعال شدند. یکی آزادراه شرق اصفهان به طول ۹۳ کیلومتر که از نطنز منشعب و به ابتدای شیراز متصل میشود. با ساخت این آزادراه بخش قابل توجهی از سفرهایی که از نطنز به اصفهان یا از دلیجان به اصفهان صورت می‌گیرد وارد این شبکه می‌شود و ترافیک این محورها به سمت آزادراه شرق می‌رود. همچنین دراین سفر فعالیت کارگاه قطعه هفتم راه‌آهن اصفهان-قم-تهران شروع شد.


گفتنی است با نظر به دستورالعملهای تدوین شده، مدیریت راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان از این اداره کل جدا می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا