شهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

انتخاب اولیه تهران به عنوان پایتخت بی‌نظیر بود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در مصاحبه با نشریه راه ابریشم به بیان عملیات مهم درباره فضاهای شهری، معماری و ترافیک استان تهران پرداخت.

محمدنادر محمدزاده با اشاره به قرار گرفتن تهران در پناهگاه تقریبی
البرز و زاگرس و موقعیت خاص این شهر در اوایل شکل‌گیری از به هم پیوستن صدها قصبه
و ده و آبادی گفت: انتخاب تهران به عنوان پایتخت انتخاب عالی و بی‌نظیری بود اما
با شروع توسعه، عدم توجه به بوم وجغرافیای تهران، عدم توجه به بستر رودخانه‌ها،
بی‌سلیقگی و کج سلیقگی در دادن مجوزهای بدون مطالعه برای ساخت و سازهای انبوه، در
حال حاضر در پایان کریدورهای تهران و یا مسائل مربوط به ساخت و سازهای بی‌رویه
دچار مشکل شده‌ایم.

محمدزاده در ادامه با اشاره به این موضوع که ارائه یک بسته
کامل،همه جانبه و قانونی توسط وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از تک نگری
و جزیی اندیشی ضروری به نظر می‌رسد، گفت: از مهمترین اتفاقاتی که می‌بایست با سرعت
پیگیری و اجرایی شود راه افتادن سیستم حمل و نقل ریلی در پایان کریدرهای شمال و
جنوب و شرق و غرب استان است.

محمدزاده با تحلیل سفرهای پرحجم به تهران گفت: ۲۰ درصد جمعیت کشور در
پهنه استان‌های تهران و البرز زندگی می‌کنند، از طرفی میل به سفر بدلیل
خدمات،اشتغال و عدم همگن بودن مجموعه شهری نیازمند تحلیل‌های مجدد برای
رسیدن به ساز و کار یک نظام یا شبکه حمل و نقلی منسجم است، بسیاری از شهرهای
پرجمعیت از شهر تهران در جهان هست که مشکلات تهران را ندارند و شایسته است در این
زمینه با تفکر و تامل مجدد وارد شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با ابراز امیدواری از سرعت خوب و
پیشرفت کمربندی سوم تهران و حل مشکل ترافیک بیرون تهران از اتفاقات خوب دیگری مثل
کمربندی غربی دماوند، تقاطع غیرهمسطح قدس و…گفت:امیدوارم این پروژه‌ها
تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد و شهروندان بتوانند از مزیت اینپروژه‌ها
بهره لازم را ببرند.

از دیگر موارد مطروحه در مصاحبه مجله راه ابریشم با مدیرکل راه و
شهرسازی استان تهران مباحث مربوط به منشور اجتماعی و حقوق شهروندی، مهاجرت و اسکان
در تهران، سکونت‌گاه‌های حاشیه‌ای و شهرهای اقماری، بافت‌های قدیمی و تاریخی
تهران، مشکلات ایجادشده توسط مال‌ها و ساخت مجتمع‌های تجاری بزرگ در تغییر
فرهنگ شهرنشینی و …بود که در نشریه شماره آتی راه ابریشم به صورت مفصل به
آن پرداخته خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا