مسکن و ساختمان

پایین بودن عمر مفید آسفالت، چالش راه‌سازی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: در این استان بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر راه وجود دارد.

عباس شرفی در نخستین کارگاه آموزشی قیرهای پی‌جی که با شرکت مدیران و کارشناسان
دستگاه‌های اجرایی ذیربط و پیمانکاران و مشاوران قیر و آسفالت برگزار شد، گفت: با
توجه به مصرف سالانه هزاران تن قیر در کشور، کیفیت قیر مصرفی و کاهش مضرات زیست‌محیطی
آن از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود
.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پایین بودن عمر مفید آسفالت چالشی اساسی در
حوزه راه‌سازی و راهداری است بنابراین می‌طلبد که در زمینه تحقیقات و آموزش تلاش
بیشتری صورت گیرد
.

شرفی گفت: تولید قیر نسل جدید یا PG بر کیفیت
و عملکرد قیر تاکید دارد و به تناسب شرایط اقلیمی برای هر منطقه نوع خاصی از آن
توصیه می‌گردد
.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: در استان بیش از
۸۰۰۰ کیلومتر راه وجود دارد که در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی براساس شرایط
اقلیمی متنوع، برای شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشکان، چگنی و خرم‌آباد به سمت
جنوب قیر پی‌جی ۱۶-۶۴، شهرستان‌های سلسله و دلفان ۲۲-۵۸ و برای شهرستان‌های دورود،
بروجرد، ازنا، الیگودرز و خرم‌آباد به سمت شمال‌شرقی قیر ۲۲-۶۴ توصیه شده است
.

این مسئول افزود: قیر PG از
قابلیت تنظیم دما در سردترین و گرم‌ترین دمای روز برخوردار و استفاده از آن، حداقل
عمر آسفالت را ١,۵ تا ۲ سال افزایش می‌دهد
.

وی از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بنیاد مسکن، راه و
شهرسازی، آزمایشگاه مکانیک خاک، نوسازی مدارس، سازمان همیاری شهرداری‌ها،
پیمانکاران و مشاوران قیر و آسفالت قدردانی کرد
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا