مسکن و ساختمان

سقوط خونین جرثقیل تاور کرین در بولوار فردوسی مشهد/ میلیون ها خسارت بر جای ماند+ تصاویر

شب گذشته جرثقیل تاور کرین پروژه در حال احداث در میدان جانباز شهر مشهد به داخل خیابان سقوط کرد و ۳ مجروح ومیلیون‌ها ریال خسارت برجای گذاشت.

باشگاه خبرنگاران : حوالی ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه شب گذشته جرثقیل تاور کرین پروژه در حال احداث در میدان جانباز شهر مشهد به داخل خیابان سقوط کرد و ۳ مجروح ومیلیون‌ها ریال خسارت برجای گذاشت.

مجید شادی مدیر حوزه ۲ عملیات آتش نشانی شهر مشهد با تایید این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد با دریافت گزارش این حادثه بی‌درنگ آتش‌نشانان و نجاتگران ; ایستگاه های ۳ و ۴۳ و۳۳و ۱۰ را به همراه ۲ جرثقیل ۲۵ و۱۰ تنی ایستگاه شماره ۶ به محل حادثه حد فاصل خیابان یاس و میدان جانباز شهر مشهد اعزام کردند که آتش‌نشانان در مدت زمانی کمتر از ۵ دقیقه به محل حادثه رسیدند .

به گفته مدیر حوزه ۲ عملیات آتش نشانی شهر مشهد ، نجاتگران آتش نشانی به محض رسیدن در محل مشاهده کردند،جرثقیل تاورکرین در محل ساخت یک پروزه تجاری و اداری به علت نامعلومی به داخل خیابان سقوط نموده که اپراتور جوان آن در داخل کابین محبوس شده بود .

وی افزود: آتش‌نشانان و نجاتگران با انجام عملیات ایمن‌سازی محل حادثه، و با بکارگیری تجهیزات ویژه نجات ، فرد آسیب دیده را از لابه لای آهن پاره های جرثقیل خارج و به بیرون انتقال دادند و سپس امدادگران اورژانس نیز کارگر آسیب دیده را به بیمارستان منتقل کردند .

این مقام مسئول در آتش نشانی مشهد افزود: در این حادثه ۲ نفر دیگر نیز مجروح شده بودند که در دقایق اولیه حادثه توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر حوزه ۲ عملیات آتش نشانی مشهد تصریح کرد: در این حادثه به چند دستگاه وسیله نقلیه نیز خساراتی وارد آمد و با توجه به شدت این حادثه و شرایط سقوط این جرثقیل عظیم الجثه که موجب مسدود شدن ۲ طرف بولوار فردوسی گردیده بود ، از طریق شبکه بیسیم درخواست شد عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهور در محل حضور یافته و مسیر تردد خودرو ها و مردم ; را برای ایمنی بیشتر شهروندان مسدود کنند.

شادی ادامه داد: عملیات جابجایی قطعات ; این جرثقیل بزرگ از سطح خیابان ; تا ساعت ۷ صبح امروز ادامه داشت و در این مدت مسیر شرق به غرب بولوار فردوسی مشهد مسدود بود.

شایان ذکر است: این حادثه خسارات مالی فراوانی برجای گذاشته است. “تاورکرین”، جرثقیل ساختمانی است که برای جابجایی مصالح در ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود و حداکثروزن باری که این دستگاه می‌تواند در هر نوبت جابجا کند باید کمتر از مجموع وزن اجزای جرثقیل و وزنه تعادل آن باشد .

به گفته کارشناسان، یکی از خطراتی که این جرثقیل‌ها ممکن است ایجاد کنند حرکت بوم آن هنگام جابجایی مصالح و یا چرخیدن بوم بزرگ آن به اطراف است که در صورت سقوط ممکن است بر روی ساختمان‌های اطراف و خودروها و یا رهگذران بیفتد، در این صورت واضح است که این اتفاق موجب تحمیل چه میزان خسارات به شهروندان می‌شود .

کارشناسان آتش‌نشانی با توجه به خطرات بالقوه این جرثقیل‌های ساختمانی توصیه می‌کنند: پیمانکاران و مهندسان ناظر باید نظارت دقیق و دائمی را بر نحوه نصب و فعالیت آن اعمال کنند . ;

کارشناسان تصریح می‌کنند: برخی مواقع که برای اپراتوری و هدایت این دستگاه‌های سنگین و حساس از کارگرانی که دقت و مهارت لازم را ندارند استفاده می‌شود که این موضوع نیز حوادثی را در سال‌های اخیر بدنبال داشته است .

;

;

;
;
;
;
;
;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا