مسکن و ساختمان

معاون اجرایی اتاق اصناف تهران در گفت وگو با «صما»:

شش شرط تقویت جایگاه تشکل های صنعت ساختمان

معاون اجرایی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اثربخشی وکارآمدی تشکل ها وانجمن های حوزه صنعت ساختمان درگروی عملکرد مطلوب آنهاست، شش مولفه اثرگذار برای بهنیه سازی جایگاه این انجمن ها را عنوان کرد.

ساختمان

سیدعباس احمدی با بیان مطلب فوق درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی سایت «صما» اظهار داشت: باتوجه به اینکه تشکل های ساختمانی به عنوان یک بازوی اجرایی می توانند در به ثمر رساندن اهداف دولت در حوزه صنعت ساختمان بسیار موثر واقع شوند، می بایست از ظرفیت آنها به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اما استفاده از پتانسیل این شرکت ها مشروط به فراهم شدن یکسری بسترها است گفت: به عنوان مثال از جمله شاخص ترین لازمه های توفیق این تشکل ها می توان به استفاده از نیروی های کارآمد در ترکیب هیات مدیره ها، پرداخت مالیات های تکلیفی، پرداخت حق بیمه، اهتمام جدی برای پیگیری مطالبات خود از دولت، بهره گیری از مدیران فعال و متخصص، پایبندی به اساس نامه و… اشاره کرد که در موثر شدن و تقویت جایگاه تشکل ها نقش بسزایی دارد.

معاون اجرایی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه لازم است که تشکل ها درکنار دولت، تعامل مطلوبی با مجلس نیز برقرار کنند خاطر نشان ساخت: بدون شک ایجاد ارتباط مطلوب بین تشکل های صنعت ساختمان و نیز مجلس می تواند باعث شود که آنها بتوانند مسیر دستیابی به اهداف خود را هموارکنند.

احمدی در ادامه اظهارات خود همچنین به مشکلات صنعت ساختمان اشاره کرد وگفت: درحال حاضر ساختمان به یکی از نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است و بسیاری از اقشار مردم جامعه در تکاپو برای خانه دارشدن هستند.

وی با بیان اینکه بالا بودن قیمت مسکن باعث شده که درصد بسیاری از مردم اجاره نشین شوند، اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر گران بودن نهاده های تولید و از جمله مصالح ساختمانی باعث شده که هزینه های ساخت مسکن افزایش پیدا کند.

معاون اجرایی اتاق اصناف تهران در عین حال با بیان اینکه استفاده از ظرفیت تشکل های ساختمانی می تواند نقش موثری در حل مشکل مسکن داشته باشد گفت: با توجه به اینکه انجمن های ساختمانی سالیان سال در این حوزه فعالیت دارند و در جریان کامل مشکلات این حوزه هستند، دولت حتما می بایست از ظرفیت آنها برای حل معضلات مسکن استفاده کند.

احمدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های تشکل ها یک اقدام استراتژیک برای حل مشکلات مسکن است تاکید کرد: با این رویکرد لازم است که دولت توجه ویژه ای به تشکل های حوزه صعنت ساختمان داشته باشد.

معاون اجرایی اتاق اصناف تهران همچنین به مشکلات پیمانکاران اشاره کرد وگفت: لازم است که دولت به این قشر توجه ویژه ای داشته باشد و برای پرداخت مطالبات آنها اقدامات لازم و ضرب العجل انجام دهد.

;

انتهای پیام/

کد خبر: ۰۲۲۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا