مسکن و ساختمان

ساخت هتل عظیم در قلب بیابان

معماران چینی قصد دارند با استفاده از سازه‌های پیش ساخته و مواد طبیعی موجود در بیابان، مجموعه هتل عظیمی را در منطقه بیابانی خارج از پایتخت احداث کنند.

ایسنا: طرح های مختلفی برای حل معضل انفجار جمعیت و آلودگی هوا در برخی از کلانشهرهای چین در دست اجراست که پروژه احداث شهرهای جدید در بیابان شیانگ شوان ( (Xiangshawanنیز یکی از این برنامه ها محسوب می شود.

گروه معماری PLaT‌ نیز طرحی با نام هتل نیلوفرآبی (Lotus Jotel)‌ را در دست اجرا دارد که شامل احداث مجموعه ای به وسعت ۳۰ هزار مترمربع در منطقه بیابانی در ۸۰۰ کیلومتری شهر پکن است.

این مجموعه بدون استفاده از آب یا بتن و تنها با استفاده از منابع مواد موجود در منطقه ساخته خواهد شد؛ پایه های فولای پیش ساخته که درون شن های بیابان نصب خواهند شد، نیاز به زیرسازی و نصب فونداسیون را بر طرف می کنند.

گچ ساخته شده از شن و ماسه بیابان، نمای ساختمان را پوشش داده و ترکیب زیبایی با محیط اطراف ایجاد می کنند؛ همچنین استفاده از مواد پیش ساخته و انتقال آسان به محل احداث هتل باعث کاهش چشمگیر هزینه های ساخت این مجموعه می شود.

آرایه ای از پنل های چند وجهی بر روی سقف نصب می شوند که تداعی کننده شکل گل نیلوفرآبی بوده و باعث حفاظت از ساختمان در برابر توفان شن و گرمای طاقت فرسای بیابان می شود.

این هتل بخشی از پروژه عظیمی تحت عنوان نقطه صفر در قلب بیابان محسوب می شود که با هدف طراحی شهرهای بیابانی با امکان تأمین آب بوسیله ذخیره سازی آب باران یا از طریق تصفیه مجدد آب خاکستری انجام می شود.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هتل نیلوفرآبی (Lotus Jotel)‌ ماه مارس ۲۰۱۳ افتتاح خواهد شد.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا