مسکن و ساختمان

جزئیات عملکرد ۸ ماهه تالار بورس

داد و ستد ۴۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۱۸ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال؛ نتیجه عملکرد ۸ ماهه بورس تهران است.

;

به گزارش خبرنگار مهر، در ۸ ماهه ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۱۹هزار میلیارد ریال سهم در بورس جا به جا شد و در این مدت سهامداران بازدهی ۲۰.۲ درصدی بازار را شاهد بودند.

طی روزهای آبان ماه امسال، ۷ میلیارد و ۳۱۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال در تالارهای بورسی کشور خریداری شد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، این تعداد از سهام در ۵۷۲ هزار و ۶۴۱ دفعه معامله شد.

جزئیات معاملات نشان از این دارد که ۷ میلیارد و ۲۵۱ میلیون سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک داد و ستد شده است. در این ماه، ۱۷۵ هزار و ۱۸۳ سهام دار اقدام خرید سهام کردند.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۱۸ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال در ۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۷ دفعه داد و ستد شده است. این معاملات را یک میلیون و ۵۲ هزار و ۱۹۹سهامدار در ۱۶۱روز انجام داده اند.

شاخص کل در پایان آبان ماه به ۳۱ هزار و ۱۴۰ واحد رسید که نسبت به ابتدای سال، ۲۰.۲ درصد افزایش داشت. شاخص قیمت و سود نقدی هم با افزایش ۳.۱ درصدی نسبت به ماه پیش به ۱۲۶هزار و ۶۹۸ واحد رسید، شاخص شناور آزاد هم در پایان این ماه بر روی ۳۷ هزار و ۸۶۱ واحد ایستاد که حکایت از رشد ۱۴.۹ درصدی این متغیر در قیاس با ابتدای سال دارد.

همچنین شاخص بازار اول نیز با ۱۶.۱ درصد افزایش نسبت به ابتدای سال به ۲۵ هزار و ۱۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم هم در این مدت افزایشی ۳۸.۸ درصدی را تجربه کرد تا به ۴۷ هزار و ۶۶۰ واحد برسد. شاخص صنعت نیز در پایان آبان با ۲۶.۱ درصد افزایش ; نسبت به ابتدای سال به ۲۶ هزار و ۸۹ واحد رسید.

در آبان ماه امسال، ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۳۸۳.۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون، ۳ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۴۲ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۳ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال در بورس تهران خریداری شده است.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا