مسکن و ساختمان

تغییر روسازی آسفالت جاده‌های سردسیر با برآورد‌‌ نقطه‌شکست قیر

مدیر عامل آزمایشگاه مکانیک خاک از انجام آزمایش‌های نوین نقطه‌شکست قیر خبر داد و گفت:‌ به منظور بررسی واکنش قیر در دماهای پایین مربوط به روسازی آسفالتی مناطق سردسیر ایران، این پروژه اجرایی شده است.

کامران رحیم‌اف با اشاره به ;مطالعات بهسازی و ;روسازی راه‌ها، با استفاده از تجهیزات FWD، اظهار داشت: ;به منظور تسریع در مطالعات بهسازی روسازی راه‌های کشور این کار انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه ارزش صیقل‌پذیری سنگ‌دانه‌ها در ستاد مرکزی آزمایشگاه مکانیک خاک، تصریح کرد: این امر به منظور تعیین ارزش صیقل‌پذیری سنگ‌دانه‌های مصرفی در رویه آسفالتی راه‌ها و افزایش طول عمر رویه‌های آسفالتی اجرایی شده است.

مدیر عامل آزمایشگاه مکانیک خاک ;به ;تعیین ویژگی‌های سطح روسازی (شامل بافت روسازی و اصطکاک سطح آن) با استفاده از تجهیزات RSP و اصطکاک‌سنج پاندول ;در آزمایشگاه مکانیک خاک اشاره کرد و گفت: این پروژه ;با ;توجه به اهمیت پارامترهای ذکر شده در ایمنی راه‌ها به ویژه در شرایط مرطوب، انجام شد.

* ;انجام آزمایش‌‌ نقطه‌شکست قیر ;برای تست ;روسازی آسفالت سردسیر

به گزارش فارس رحیم‌اف به راه‌اندازی آزمایش‌های نقطه شکست قیر (آزمایش فراس) در آزمایشگاه ستاد مرکزی اشاره کرد و افزود:‌ به منظور بررسی ;واکنش قیر در دماهای پایین مربوط به روسازی آسفالتی مناطق سردسیر ایران، این مورد انجام شده است.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و ;مکانیک خاک از ;خرید تجهیزات و راه‌اندازی آزمایش‌های بارگذاری شمع (شمع‌های بتنی به عنوان شالوده‌های پل‌های راه) و آزمایش‌های بر جای خاک‌سنگ (آزمایش پرسیومتری) در آزمایشگاه ستاد مرکز اشاره کرد.

رحیم‌اف ;تصریح کرد: این پروژه ;به منظور بررسی شمع و تعیین پارامترهای مکانیکی خاک و سنگ در مناطق مختلف کشور انجام شده است.

* بکارگیری دستگاه سه محوری سیکلی ;در طرح‌های روسازی آسفالتی

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به بکارگیری دستگاه سه محوری سیکلی و انجام آزمایش مدول بر جهندگی خاک‌ها در آزمایشگاه مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم مدول بر جهندگی روسازی در طرح‌های روسازی آسفالتی کشور این کار انجام می‌شود.

رحیم‌اف ;از ساخت ۱۰ دستگاه حفاری دورانی در سال جاری به عنوان هدف‌گذاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ;خبر داد و گفت: این پروژه به منظور بومی‌سازی و جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور و حمایت از تولید ملی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام شده است.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همچنین از ;ایجاد و استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات در سطح استان‌های کشور به منظور ارتقاء بهره‌وری، کاهش زمان خواب دستگاه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خبر داد.

رحیم‌اف ;با اشاره به استقرار و پیاده‌سازی استانداردهای ایزو ۱۷۰۲۵ و ۹۰۰۱ در آزمایشگاه‌‌ مکانیک خاک، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تحت کنترل بودن فرایندهای فعالیت‌های کنترل کیفی در سطح کشور این شرکت در سال جاری نسبت به تکمیل، استقرار و ممیزی در تمامی استان‌ها اقدام کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا