مسکن و ساختمان

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند ؛

پرونده “پرند” تا پایان دولت دهم بسته می‌شود

روز گذشته به دستور وزیر راه و شهرسازی چهارمین مدیرعامل شهر جدید پرند برکنار شد، به‌طوری که امروز پنجمین مدیر عامل این شهر معارفه می‌شود.

سعید صابونی – مدیر عامل سابق شهر جدید پرند – در واکنش به رفتن خود از شهر جدید پرند با بیان این‌که از دو سال و ۱۱ ماه پیش به عنوان مدیر عامل شهر جدید پرند منصوب شد، گفت: بالاترین پیشرفت فیزیکی ساخت‌وساز در شهرهای جدید مربوط به شهر جدید پرند است.

صابونی – چهارمین مدیر عامل شهر جدید پرند – روز گذشته جای خود را به حبیب‌الله چاقر‌وندی داد تا از این به بعد تا پایان دولت دهم منتظر عملکرد مدیر عامل جدید برای پایان‌دادن به کار مسکن مهر در شهر جدید پرند باشیم.

سعید صابونی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از فعالیت‌های خود در شهر جدید پرند طی دو سال و ۱۱ ماه و ۱۰ روز سخن گفت و به مشکلات مردم اشاره کرد. آنچه در زیر می‌خوانیم آخرین گفت‌وگوی او به عنوان مدیر عامل شهر جدید پرند است.

وی اظهار کرد: تنها بخش ساخت‌وساز مطرح نبود، بلکه از کیفیت نیز غافل نشدیم، به‌طوری که از مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی با لوحی مورد تقدیر قرار گرفتیم.

صابونی با یاد‌آوری آنکه مسکن مهر از سال ۸۸ در شهر جدید پرند آغاز به کار کرد، ادامه داد: زمانی که به عنوان مدیر عامل شهر جدید پرند منصوب شدم تنها فوندانسیون ۱۷۰۰ واحد تمام شده بود، در حالی که شهر جدید هشتگرد هشت هزار واحد داشت. به من توصیه شد مدیریت شهر هشتگرد را برعهده بگیرم اما من می‌خواستم در ساخت شهر جدید پرند فعالیت کنم.

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند خاطر نشان کرد: امروز که این سمت را ترک می‌کنم ۸۰ هزار واحد سفت‌کاری شده و ۴۰ هزار واحد در مرحله‌ی نوسازی هستند. ۱۵ هزار واحد نیز اسکلت و سقف وعده داده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر که به شهر جدید پرند می‌روید، مردم چه مشکلاتی دارند، اظهار کرد: بیشتر مشکلات مردم در مورد دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

صابونی افزود: در قرار‌داد به متقاضی واحد مسکن مهر زمان تحویل را اعلام می‌کردیم، اما به دلیل آنکه آب و فاضلاب آن آماده نبود، نمی‌توانستیم تحویل دهیم به همین دلیل در تحویل واحد‌ها تاخیر به وجود می‌آمد و مردم در این زمینه از ما گله داشتند.

به گفته‌ی مدیر عامل سابق شهر جدید پرند در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار واحد آماده‌ی افتتاح است، اما این کار به دلیل نبودن آب و برق و گاز انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در دوران خدمت من در شهر جدید پرند مردم در هشت هزار واحد با آب و برق و گاز مستقر شدند و این تعداد واحد به زودی به‌طور رسمی افتتاح می‌شود ضمن آنکه ۱۲ هزار واحد نیز افتتاح شده است.

به گفته‌ی صابونی تا امروز ۲۳ هزار انشعاب آب توسط شرکت آب و فاضلاب به شهر جدید پرند داده شده است و ۳۸ هزار واحد نیز فاضلاب دارند که باید این تعداد به ۴۰ هزار واحد برسد.

** تلفن ثابت شهر جدید پرند به صورت بلوک‌بندی در حال تکمیل است

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند به مشکل نبود خط تلفن ثابت نیز اشاره و اظهار کرد: از طریق وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات پیگیری‌هایی در این زمینه انجام دادیم که آرام‌آرام و بلوک‌به‌بلوک این مشکل در حال حل‌شدن است.

وی به فاز پنج شهر جدید پرند اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار واحد وجود دارد که خط ثابت تلفن ندارند. برای حل این مشکل این فاز را به ۱۰ منطقه تقسیم کردیم. کار خط‌کشی تلفن ثابت در چهار منطقه از این فاز آغاز شده و مخابرات وارد عمل شده است. این‌که تجهیز تمامی این فاز به تلفن ثابت چقدر زمان می‌برد را مخابرات باید اعلام کند.

** ریل‌گذاری متروی پرند از بهمن‌ماه

صابونی در مورد متروی پرند نیز گفت: شهر جدید پرند اولین شهر جدید کشور است که به مترو مجهز می‌شود. قول داده بودیم که مترو را راه‌اندازی کنیم و در حال عمل‌کردن به تعهدات خود هستیم.

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند با یاد‌آوری آنکه از فرودگاه مهر‌آباد تا پرند ۱۸ کیلومتر مترو راه‌اندازی خواهد شد، گفت: قطعه یک متروی پرند دست ما بود که به متروی تهران تحویل داده شده است. برای ادامه‌ی کار باید پل اتوبان تهران – ساوه راه‌اندازی شود که این کار در حال انجام است.

به گفته‌ی وی در قرار‌دادی که با پیمانکار بسته شده مقرر شده است که کار ساخت پل ساوه – تهران تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه به پایان برسد و در غیر این صورت به ازای هر روز تاخیر ۵۰ میلیون تومان جریمه خواهد شد.

صابونی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ریل‌گذاری متروی پرند به تهران از بهمن‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

** افزایش قیمت مسکن مهر شامل ۵۵ هزار واحد پرند می‌شود

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند در مورد نظر وزیر راه و شهرسازی برای افزایش قیمت مسکن مهر گفت: پیمانکارانی که قسط چهارم ساخت واحد‌های مسکن مهر را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، قیمت واحد‌های در حال ساخت خود را افزایش نمی‌دهند و افزایش احتمالی قیمت مسکن مهر شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: آن دسته از پیمانکارانی که اقساط دوم و سوم ساخت واحد‌های مسکن مهر را از بانک دریافت کرده‌اند، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت تصویب افزایش قیمت مسکن مهر افزایش را در هزینه‌ی واحد‌های در دست ساخت اعمال می‌کنند.

صابونی با بیان این‌که با توجه به سیر نزولی قیمت‌های مصالح هم‌چون میلگرد که پایین آمده بود، هرچند دوباره اندکی افزایش یافت، هنوز افزایش قیمت مسکن مهر قطعی نیست.

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند ادامه داد: اگر سیل نزولی قیمت مصالح ادامه داشته باشد قیمت مسکن مهر افزایش نخواهد یافت.

وی با اشاره به آنکه ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند خواهد بود، گفت: در صورت تصویب افزایش قیمت مسکن مهر ۵۵ هزار واحد در شهر جدید پرند شامل افزایش قیمت خواهد شد.

** ۱۰ میلیون مترمربع خانه در پرند ساخته می‌شود

صابونی اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع واحد مسکونی در شهر جدید پرند ساخته شده و هم‌چنان ساخته می‌شود.

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند افزود: از ۱۰ میلیون مترمربعی که درنهایت در شهر جدید پرند ساخته می‌شود، چهار میلیون مترمربع آن افتتاح شده است و شش میلیون مترمربع باقی‌مانده پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد داشته است.

**پرونده پرند تا پایان دولت دهم بسته می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که کار ساخت واحد‌های مسکن شهر جدید پرند چه زمانی پایان می‌یابد، تاکید کرد: به‌طور قطع ساخت ۹۵ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پرند و پرونده‌ی این شهر تا پایان دولت دهم بسته می‌شود.

صابونی با بیان این‌که با توجه به پیشرفت فیزیکی موجود در شهرهای جدید پرند اولین است، گفت: پرند به الگویی در شهرسازی جدید بعد از انقلاب تبدیل شده و ساخت آن کاری بی‌بدیل است.

مدیر عامل سابق شهر جدید پرند در پایان از خبرنگاران به دلیل اطلاع‌رسانی مشکلات مردم شهر و پیگیری آن و ایجاد انگیزه بر مسوولان شهر جدید پرند برای حل مشکلات و نیز وزیر راه و شهرسازی به دلیل حمایت‌هایش تشکر کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا