مسکن و ساختمان

قیمت خانه ویلایی در تهران

در حال حاضر کمترین فایل فروش در بازار املاک و مستغلات در تهران مربوط به زمین‌های فروشی با کاربری‌های متفاوت است، اما فایلی که میزان عرضه آن همچون زمین‌های آماده ساخت که فاقد بنای مسکونی یا بنای غیر قابل سکونت هستند ، نسبت به دیگر فایل‌های فروشی یا اجاره‌ای در بازار مسکن بسیار کم است، فایل «ویلاهای فروشی» است.

بنگاهداران معتقد هستند از زمانی که آپارتمان سازی فراگیر شد و بسیاری از متقاضیان بازار مسکن زندگی آپارتمان‌نشینی را انتخاب کردند تعداد خانه‌های ویلایی در تهران بطور چشمگیری کاهش یافت.
همچنین عده‌ای از بنگاهداران تاکید می‌کنند یکی از دلایل اصلی کاهش تعداد ویلا، ورود غیرحرفه‌ای‌ها به طور مستقیم به بازار ساخت‌وساز بود. زیرا عده‌ای از مصرف کننده‌ها در بازار مسکن که صاحب املاک ویلایی بودند با مشاهده رشد ارزش بازار مسکن در چند سال گذشته پی به این امر بردند که تحویل چند واحد نوساز در ازای تخریب یک واحد ویلایی، ارزنده‌تر و سودمندتر خواهد بود، چراکه مالکان از این راه می‌توانند منبع درآمد قابل توجهی از طریق اجاره واحدهای حاصل از ساخت و نوسازی ملکشان را برای خود به راحتی تامین کنند.
بر اساس اطلاعات موتور جست‌وجوی املاک «ایران‌فایل» بیشترین واحدهای ویلایی مربوط به واحدهایی با متراژ بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع است و از سوی دیگر، هر چه میزان متراژ افزایش پیدا می‌کند از تعداد ویلاها کاسته می‌شود. علاوه براین شواهد نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد ویلاهای مسکونی نوساز نیستند، زیرا اکثر آنها حدود ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت هستند. در بیشتر فایل ویلاهای فروشی، مالکان تاکید کرده اند که قیمت ملک شان را بر اساس قیمت زمین محاسبه کرده اند و کمتر فروشنده‌ای اظهار کرده که قیمت فروش را برحسب متراژ بنا و زمین تعیین کرده است.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا