مسکن و ساختمان

یک کارشناس:

با ارائه تسهیلات رونق به بازار مسکن برمی‌گردد

یک کارشناس با تاکید بر لزوم ارائه هدفمند تسهیلات دولتی گفت: در پی افزایش تورم در بازار مسکن طی سال‌های گذشته قدرت خرید مردم کاهش یافته که باید با ارائه تسهیلات به قشر متوسط و ضعیف جامعه توان خرید مردم را افزایش داد و رونق را به این بازار بازگرداند که در این زمینه باید نظارت‌های دولتی تقویت و از اقدامات سود‌جویان جلوگیری شود.

علی‌اکبر نیکواقبال ; گفت: بر اساس تجربیات گذشته هرگاه وام مسکن متناسب با قیمت آن بوده، در بازار شکوفایی ایجاد شده و سرمایه‌های سرگردان به صنعت ساختمان بازگشته است.

وی اظهار کرد: مسکن به عنوان یکی از مستقل‌ترین بخش‌ها اهمیت‌ بالایی دارد و در جذب سرمایه‌های راکد موثر است.

نیکواقبال اقتصاد کشور را نیازمند توسعه متوازن دانست و تاکید کرد: بازار فعلی فضای زیادی برای سفته‌بازان و دلال‌ها ایجاد کرده که باید برای آن راه‌حل‌هایی اندیشید لذا توجه به مسکن یکی از بهترین این راه‌حل‌هاست.

این کارشناس افزود: طی سال‌های گذشته با توجه به افزایش قیمت و تورم در بازار مسکن، قدرت خرید مردم پایین آمده به همین دلیل می‌توان با در نظرگرفتن امکاناتی توان مردم را افزایش داد و رونق را به این بازار بازگرداند.

وی هم‌چنین با تاکید بر لزوم هدفمندی تسهیلات ارائه‌شده توسط دولت تصریح کرد: باید تسهیلات و کمک‌های مالی به قشر متوسط و پایین جامعه ارائه کرد که در این زمینه لازم است دولت ارگان‌های نظارتی خود را تقویت و از اقدامات سود‌جویان جلوگیری کند.

نیکواقبال ادامه داد: دولت هم‌چنین می‌تواند با ارائه‌ یارانه‌هایی از بازار‌ حمایت کند که این کمک‌ها می‌تواند شامل پایین‌آوردن سود‌های بانکی باشد اما در علم اقتصاد تاکید شده که یارانه به تولید‌ تعلق گیرد تا هم قیمت‌ها پایین نگه داشته شود و هم از هرج‌ومرج و سو‌ء‌استفاده در بازار جلوگیری شود.

این کارشناس مسکن پیشنهاد کرد می‌توان با ایجاد سازمان‌هایی خرید و فروش‌ها را سامان داد و طرح‌های حمایتی را از طریق این سازمان‌ها عملی کرد؛ البته چین طرحی نیازمند برنامه‌ریزی و مطالعه است و طرحی بلند‌مدت محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا