مسکن و ساختمان

دبیرانجمن صنفی تولید‌کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان ایران:

مطالبات پیمانکاران مسکن مهر پرند پرداخت نشده است

جعفر قرائتی ستوده؛ دبیرانجمن صنفی تولید‌کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان ایران با انتقاد از تسویه نشدن مطالبات برخی از انبوه سازان فعال درمسکن مهر پرند به صما گفت: متاسفانه درحالی که برخی از پیمانکاران و انبوه سازان کار را به اتمام رسانده یا در مراحل پایانی کار هستند، هنوز مطالبات خود را از کارفرمایان مسکن مهر، دریافت نکرده اند.

وی افزود: به عنوان نمونه شرکت متبوع ما درپروژه صنعتی سازی مپسا براساس قراردادهای منعقده، اقدام به ساخت مسکن مهر نموده و در موعد مقرر نیز آنها را به متقاضیان تحویل داده است اما با گذشت یکسال و نیم از این مساله ;هنوز نتوانسته مطالبات خود را دریافت کند.

جعفر قرائتی ستوده با اعلام این مطلب در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما) افزود: ما در پروژه ۱۱۰۰ واحدی مپسا که در شهر جدید ساخته شد، عملیات احداث ۴۲ واحد مسکن مهر به شیوه صنعتی را در سال ۸۸ آغاز کردیم که به دلیل تعلل در جانمائی واحدهای مسکونی توسط شرکت مپسا با سه ماه تاخیر در روند کار مواجه شدیم با همه این حال با افزودن تلاش ها، توانستیم پروژه را زودتر از سایرین به اتمام برسانیم و تحویل متقاضیان بدهیم طوری که در حال حاضر مالکین در این واحدها مستقر شده اند.

قرائتی در ادامه گفت: تلاش ما برای اتمام سریع عملیات ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی به اعضا، درحالی است که با گذشت یکسال و نیم تاکنون مطالبات شامل صورت وضعیت قطعی و اضافه کارهای مازاد برقرارداد فی مابین، از طرف اتحادیه و از محل آورده متقاضیان پرداخت نشده است.

دبیرانجمن صنفی تولید‌کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان ایران تاکید کرد: تسویه نشدن مطالبات پیمانکاران و انبوه سازان از سوی کارفرما و هیات تصفیه اتحادیه مسکن مهر استان تهران در حالی است که باتوجه به تورم حاکم بر اقتصاد کشور و افزایش قیمت ها، مطالبات این شرکت ها روز به روز کم ارزش تر شده و از این رهگذر آنها متحمل ضررو زیان شده اند.

قرائتی در پایان با تاکید بر جلب توجه مسوولان حوزه ستادی مسکن مهر به مشکلات مالی پیمانکاران و انبوه سازان، خواستار تسویه مطالبات کلیه پیمانکاران فاز سه مپسا و رسیدگی به وضعیت آنها شد.





مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا