مسکن و ساختمان

افزایش سقف وام احداث مسکن

مدیرعامل بانک مسکن گفت: پیشنهادی مبنی بر افزایش سقف وام احداث مسکن به بانک مرکزی ارائه دادیم.

ایسنا نوشت:

قدرت‌الله شریفی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر وام‌هایی برای احداث مسکن به متقاضیان داده می‌شود و سقف وام احداث مسکن ۳۰ میلیون تومان است که ما پیشنهادی دادیم که این سقف افزایش یابد.

وی گفت: افزایش سقف وام احداث در قالب صندوق مسکن ویژه ارائه شده که این موضوع در دست بررسی است.

شریفی اظهار کرد:خانه دار کردن مردم از اهداف و سیاستهای بانک مسکن است و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، این بانک در این راستا با تولید مسکن، تولید اشتغال در کشور را موجب می شود.

حداقل نیمی از مبلغ خانه را وام بدهید

در زمینه افزایش وام مسکن یک کارشناس نیز با تاکید بر بازگشت شرایط مسکن به جایگاه اصلی خود گفت: میزان وام‌های فعلی مسکن به اقشار پایین تاثیرگذار نیست لذا حداقل باید ۵۰ درصد از مبلغ خانه از طریق وام تامین شود.

علی بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، مسکن را یکی از مهمترین بخش‌های هدایت کننده اقتصاد کشور دانست که با توجه به شرایط فعلی نیاز به برنامه‌ریزی و توجه ویژه دارد تا جایگاه اصلی خود را باز یابد.

وی اظهار کرد: پرداخت وام مسکن توسط دولت به مردم از جمله برنامه‌های حمایتی است که باید نسبت به آن توجه بیشتری صورت گیرد چراکه افزایش مبلغ وام‌ها باعث ایجاد انگیزه و توانایی مردم برای خرید و فروش خانه می‌شود.

این کارشناس ایجاد قدرت خرید در اقشار متوسط و پایین جامعه را منطق ایجاد وام مسکن قلمداد کرد و افزود: قاعدتا برای فردی که می‌خواهد آپارتمانی یک میلیارد تومانی بخرد، نمی‌توان تسهیلاتی در نظر گرفت اما مبلغ وام‌هایی که در حال حاضر در اختیار اقشار پایین قرار می‌گیرد نمی‌تواند کمک خاصی کند و باید طرحی اندیشید که حداقل ۵۰ درصد از مبلغ خانه از طریق وام تامین شود.

بخشی حرکت در صنعت ساختمان را حرکت در اقتصاد کشور دانست و گفت: مسکن یکی از مستقل‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران است که هر گاه وضعیتش خوب باشد اقتصاد نیز رشد می‌کند لذا دولت باید حداکثر توان خود را در حمایت از این بخش به کار بندد.

این کارشناس ادامه داد: در همه جای دنیا دولت به وام‌های مسکن یارانه می‌دهد و به این وسیله سود وام‌های مسکن را پایین می‌آورد اما متاسفانه در کشور ما بازپرداخت وام‌ها برای مردم بسیار مشکل است و سود تسهیلات ارائه شده نیز بالاست در صورتی که دولت می‌تواند بخشی از بودجه‌ای که صرف طرح‌هایی مانند مسکن مهر می‌کند به این بخش تزریق کند.



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا