مسکن و ساختمان

مجلس امروز از راهکارهای کنترل بازار ارز گزارش می دهد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از قرائت گزارش آسیب شناسی دلایل و تشریح پیامد های نوسانات اخیر بازار ارز و راه حل ها کنترل این نوسانات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

;حمید رضا فولادگر با اشاره به ;قرائت گزارش آسیب شناسی دلایل و تشریح پیامد های نوسانات اخیر بازار ارز و راه حل ها در اولین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد کمیسیون ویژه برای مدیریت بازار ارز تدوین سیاست هایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناسان مرکز پژوهش ها و دولت در تدوین راهکارهای کنترل بازار ارز مشارکتی فعال داشته اند ادامه داد: مهمترین راهکار کمیسیون ویژه برای کنترل بازار ارز توقف سیستم چند نرخی ارز در طول ۳ماه و استقرار سیستم تک نرخی و حمایت از تولید و صادرات است.

وی در گفتگو با مهر ادامه داد: در این سیستم دولت به جای اختصاص ارز با نرخ مرجع برای تامین کالاهای استراتژیک غذایی و دارویی به صورت ریالی از کالاهای اساسی مردم حمایت کند.

فولادگر ;همچنین استقلال بانک مرکزی و مدیریت بازار ارز توسط دولت برای جلب حمایت مردم را از دیگر راهکارهای کنترل نوسانات خواند.



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا