مسکن و ساختمان

مرحله نخست اسکان دائم زلزله‌زدگان موفقیت‌آمیز بوده است

در دولت دهم بازسازی استان آذربایجان شرقی پایان می‌یابد.

ایسنا:

علی نیکزاد در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: عصر امروز با حضور رییس‌جمهور ۳۰ هزار و ۵۴۸ واحد در شهرهای مختلف استان اصفهان در قالب شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت و زیر ۲۵ هزار جمعیت و بافت فرسوده که تعداد قابل توجهی به صورت خودمالک و همچنین ۹۹ ساله است، افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: به صورت ویدئوکنفرانس در شهرهای خمینی‌شهر و شهر جدید فولادشهر نیز افتتاح داریم.

نیکزاد در خصوص سفر حجاج نیز گفت: از امروز بازگشت ۷۵ هزار حاجی توسط هما و ماهان آغاز شد، لازم به ذکر است که سال‌های گذشته هواپیماهای عربستان نصف حجاج را جابجا می‌کرد اما امسال این کار را انجام نداد ولی به فضل پروردگار رفت آنها به صورت موفقیت‌آمیز صورت گرفت و تمام توان خود به کار خواهیم برد تا با حداقل تاخیر بازگشت صورت گیرد.

وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: روز پنج‌شنبه با حضور در مناطق زلزله‌زده،‌ افتتاح‌های خوبی خواهیم داشت. کلیه اقدامات از جمله اسکان دام در واحدهای ۱۸ و ۲۴ متری، واحدهای مسکونی ۶۰ متری کانکس‌های ۱۲ متری شامل بر ۱۲ هزار مجموعه می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه به اول آذر نزدیک می‌شویم حدود یازده نفر از همکاران ما در قالب راهدارخانه، اکیپ و وسایل نقلیه سنگین در خدمت مردم هستند.

نیکزاد در پاسخ به این سوال که چند درصد از برآورد اولیه شما در مورد مناطق زلزله‌زده محقق شده است، گفت: پیش‌بینی ما این بود که ۱۸ هزار و ۷۸۹ خانه در مناطق زلزله‌زده آسیب دیده است. کسانی هستند که در زمستان در منطقه زلزله‌زده زندگی می‌کنند افراد دیگری نیز هستند که در ییلاق و قشلاق می‌کنند و در شهرستان‌های استان خانه دارند ما تسهیلاتی برای این افراد نیز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم شش هزار خانه ساخته و تحویل دهیم و موضوع نگهداری احشام را حل کنیم بدانید که در مناطق زلزله‌زده مشکلی نخواهیم داشت. اکنون نیز تعدادی از خانه‌ها و واحدهای دامی آماده است و جمع‌آوری چادر و استقرار مردم در منازل و کانکس‌های مقاوم در دستور کار استاندار استان قرار دارد.

نیکزاد با تاکید بر اینکه مرحله نخست اسکان دائم زلزله‌زدگان موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: لازم به یادآوری است که دستور رییس‌جمهور و مصوبه هیات دولت تا سقف ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۱۲ هزار واحد دامی و تعداد قابل توجهی کانکس است که قطعا انجام خواهد شد و ایمان دارم که در دولت دهم پایان بازسازی استان آذربایجان شرقی را خواهیم داشت.



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا