مسکن و ساختمان

کاهش ۷ درصدی قیمت‌ طلا و سکه در این هفته

از اوایل هفته جاری تاکنون به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا و مدیریت بانک مرکزی بر روی قیمت ارز کاهش چهار تا هفت درصدی قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز را شاهد هستیم.

;

احمد وفادار رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که بازار طلا و سکه هم‌چنان شاهد تعدیل‌ قیمت‌هاست، اظهار کرد: از اوایل هفته جاری تاکنون بازار طلا و سکه در حدود چهار تا هفت درصد تعدیل قیمت را شاهد بوده است.

وی ادامه داد: یک مقدار از کاهش قیمت به دلیل کاهش بهای هر اونس طلا در بازار جهانی و یک بخش از آن نیز به دلیل مدیریت بانک مرکزی بر روی قیمت ارز بوده است.

وفادار با تاکید براین‌که امیدواریم با مدیریت صحیح روند کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا کند، گفت: امروز قیمت سکه تمام طرح جدید و قدیم یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۶۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۲۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۸۰ هزار تومان بوده است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به این‌که هر اونس طلا در بازار جهانی روند نزولی به خود گرفته و قیمت آن به ۱۷۰۹ دلار رسیده است، هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار‌های داخلی ۱۲۹ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۵۴۰ هزار تومان معامله می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که بازار طلا، سکه و ارز در هفته‌های آینده چه روندی را در پیش خواهد گرفت، گفت: این بازار را به هیچ وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد، ولی با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و روند کاهش قیمت جهانی طلا امیدواریم این روند کاهشی در بازار‌های داخلی ادامه یابد.

به گزارش ایسنا امروز از سوی بانک مرکزی نرخ دلار و یورو برای عرضه در مرکز مبادلات ارزی با اندکی کاهش نسبت به روزهای گذشته عرضه شد و دلار ۲۵۴۰ و یورو هم ۳۲۹۹ تومان قیمت خورد. این در حالی است که دلار هم در بازار آزاد با نوسان و افت مواجه بود هر چند که ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان بیش از نرخ غیر مرجع مبادله می‌شد. ;



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا