مسکن و ساختمان

دلایل کمبود برخی قطعات یدکی خودرویی تشریح شد

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو درباره دلیل کمبود برخی قطعات یدکی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان، گفت: کاهش تولید قطعه از سوی برخی قطعه‌سازان داخلی و کاهش واردات برخی قطعات خارجی دلیل کمبود ایجاد شده در توزیع برخی از قطعات یدکی است.

;

عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر قطعه‌سازان داخلی به دلیل مشکلات نقدینگی کاهش تولید داشته و برخی نتوانسته‌اند قطعات مورد تعهد خود را تولید و تحویل خودروساز بدهند.

وی با بیان این که افزایش و نوسانات نرخ ارز نیز موجب ایجاد مشکل در روند واردات برخی از قطعات خارجی شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال این شرایط در حال حاضر در تامین و توزیع برخی قطعات با کمبودهایی در سطح برخی از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان مواجه هستیم.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: با این حال شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان در حال تلاش برای تامین برخی قطعات و جبران کمبودهای به وجود آمده هستند.

غیاثی در پاسخ به اینکه بعضا شنیده شده که برخی از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان برخی قطعات را به قیمتی بیش از نرخ‌های مصوب عرضه می‌کنند، تصریح کرد: ‌در شرایطی که در عرضه برخی قطعات کمبودی ایجاد می‌شود امکان تخلف از سوی افراد سودجو وجود دارد با این حال مشتریان در صورت مواجه با این موارد می‌توانند شکایت خود را به سامانه www.124.ir، انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو یا شرکت خودروساز مربوطه ارائه کنند تا با متخلفان برخورد شود. ;



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا