مسکن و ساختمان

ثبات در بازار آهن و فولاد

عضو هیئت مدیره اتحادیه آهن کشور از ثبات در این بازار خبر داد و گفت: با توجه به حذف نوسان بازار ارز و همچنین کاهش تقاضاهای کلان برای خرید محصولات آهن و فولاد، قیمت ها نیز از ثبات نسبی برخوردار شده است.

;

آقای چیت ساز در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: بیشتر تقاضا در بازار در سطح خرد دیده می شود و به همین خاطر ممکن است برخی عرضه کنندگان به سمت احتکار بروند که اتحادیه با هماهنگی سازمان های نظارتی و بازرسی طرح تشدید نظارت بر موجودی انبارها را در دستور کار دارد.
وی افزود: برخی ممکن است با احتکار تلاش کنند که قیمت ها را افزایش دهند اما ساماندهی واردات و همچنین عرضه تولیدکنندگان داخلی در بورس نشان می دهد که قیمت ها در آینده روند با ثبات و متعادلی خواهد داشت و گزارش های متوالی از موجودی انبارها و روند عرضه هم تهیه و مدیریت می شود.
آقای چیت ساز گفت: هر اندازه که نرخ ارز در بازار آزاد و همچنین در مرکز مبادلات ارزی کاهش یابد باعث کاهش هزینه واردات و کاهش هزینه تولید در داخل کشور خواهد شد و باید برای ساماندهی قیمت ها به سمت کاهش هزینه تمام شده تولید حرکت کنیم.
وی پیش بینی کرد با توجه به کاهش تقاضا به ویژه تقاضاهای عمده برای طرح های عمرانی و کلان، قیمت ها در بازار فولاد و آهن آلات در آینده کاهشی باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا