مسکن و ساختمان

بررسی تاثیر نوسان نرخ ارز بر قیمت مسکن مهر

یک انبوه ساز فعال در پروژه مسکن ویژه تهران با بیان اینکه پروژه مسکن تهرانسر مشکل مالی ندارد گفت: وزیر راه و شهرسازی برای بررسی تغییر قیمت ساخت مسکن ویژه تهران و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر مسکن مهر کارگروهی تشکیل داد.

;

مسعود فیاض‌آذر در گفت‌وگو با فارس افزود: در حال حاضر گودبرداری مسکن ویژه تهرانسر به طور ۱۰۰ درصد انجام شده و مرحله فوندانسیون‌ها نیز به ۸۰ درصد رسیده است. وی ادامه داد: اسکلت‌های فولادی در برخی از بلوک ها نصب و یک سری از پروژه‌های دیگر نیز که سازه‌ آنها قالب تونلی بوده است در حال ترخیص از ترکیه است و تا هفته آینده کار اجرایی آن آغاز شود.

فیاض آذر در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات نرخ ارز بر پروژه مسکن ویژه تهران تاثیر داشته و آیا عملیات اجرایی آن را کند کرده است گفت:‌ چون در ابتدای کار و مرحله پیش پرداخت هستیم هنوز توافقی در این خصوص نشده است اما بعد از کنسل شدن پرداخت وام از سوی بانک مسکن، قرارداد ساخت مسکن ویژه تهرانسر از سه جانبه به دوجانبه باید تغییر کند یا به قرارداد، متمم اضافه شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل هنوز با وزارتخانه هیچ بحثی در مورد تند شدن یا کند شدن کار ساخت مسکن تهرانسر انجام نشده است بنابراین منتظر هستیم تا وزارت راه و شهرسازی تصمیم بگیرد و ما نیز همانند سایر انبوه‌سازان به آن احترام خواهیم گذاشت. مدیرعامل پایاسازه پاسارگاد ادامه داد: در زمان عقد قرارداد قیمت میلگرد پایین بود و طبق اطلاعاتی که داریم وزیر راه و شهرسازی دستوری مبنی بر تشکیل کارگروهی برای بررسی تاثیر نوسانات نرخ ارز بر مسکن مهر صادر کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پروژه تهرانسر مشکل مالی دارید یا خیر گفت: در حال حاضر آورده توسط اعضا بوده و مشکل مالی نداریم و تعداد زیادی از ثبت‌نام کننده‌ها تایید صلاحیت‌ شده‌اند و آورده آنها به پروژه تزریق می‌شود.

فیاض‌آذر در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قراردادی که با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت هر متر مسکن در پروژه تهرانسر بسته شده است چه میزان است گفت:‌ قرارداد ما با وزارت راه و شهرسازی هر متر ۳۳۰ هزار تومان است اما در بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته از پردیس داشت قول‌هایی را در خصوص بررسی قیمت مجدد داده است. وی ادامه داد: هر چقدر به این مبلغ ۳۳۰ هزار تومان اضافه شود خوشحال خواهیم شد.

این انبوه ساز اضافه کرد: آنالیز قیمتی در تمام پروژه ها وجود دارد و وقتی که تورم خاصی رخ می‌دهد باید در پروژه تغییری ایجاد شود. وی تاکید کرد:معمولا گروه دفتر فنی آنالیز قیمتی ارائه می‌کند و کارشناسان نیز آنرا بررسی و با قیمت بازار انطباق می‌دهند و درصد افزایش را به صورت کلی اعلام می‌کنند. وی افزود: درخواست ما از وزارت راه و شهرسازی این بوده است که اقلامی مثل آهن آلات را فعلا در ابتدای پروژه به صورت دولتی در اختیار پروژه تهرانسر قرار دهد. ;



یک انبوه ساز فعال در پروژه مسکن ویژه تهران با بیان اینکه پروژه مسکن تهرانسر مشکل مالی ندارد گفت: وزیر راه و شهرسازی برای بررسی تغییر قیمت ساخت مسکن ویژه تهران و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر مسکن مهر کارگروهی تشکیل داد. مسعود فیاض‌آذر در گفت‌وگو با فارس افزود: در حال حاضر گودبرداری مسکن ویژه تهرانسر به طور ۱۰۰ درصد انجام شده و مرحله فوندانسیون‌ها نیز به ۸۰ درصد رسیده است. وی ادامه داد: اسکلت‌های فولادی در برخی از بلوک ها نصب و یک سری از پروژه‌های دیگر نیز که سازه‌ آنها قالب تونلی بوده است در حال ترخیص از ترکیه است و تا هفته آینده کار اجرایی آن آغاز شود. فیاض آذر در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات نرخ ارز بر پروژه مسکن ویژه تهران تاثیر داشته و آیا عملیات اجرایی آن را کند کرده است گفت:‌ چون در ابتدای کار و مرحله پیش پرداخت هستیم هنوز توافقی در این خصوص نشده است اما بعد از کنسل شدن پرداخت وام از سوی بانک مسکن، قرارداد ساخت مسکن ویژه تهرانسر از سه جانبه به دوجانبه باید تغییر کند یا به قرارداد، متمم اضافه شود. وی ادامه داد: به همین دلیل هنوز با وزارتخانه هیچ بحثی در مورد تند شدن یا کند شدن کار ساخت مسکن تهرانسر انجام نشده است بنابراین منتظر هستیم تا وزارت راه و شهرسازی تصمیم بگیرد و ما نیز همانند سایر انبوه‌سازان به آن احترام خواهیم گذاشت. مدیرعامل پایاسازه پاسارگاد ادامه داد: در زمان عقد قرارداد قیمت میلگرد پایین بود و طبق اطلاعاتی که داریم وزیر راه و شهرسازی دستوری مبنی بر تشکیل کارگروهی برای بررسی تاثیر نوسانات نرخ ارز بر مسکن مهر صادر کرده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا در پروژه تهرانسر مشکل مالی دارید یا خیر گفت: در حال حاضر آورده توسط اعضا بوده و مشکل مالی نداریم و تعداد زیادی از ثبت‌نام کننده‌ها تایید صلاحیت‌ شده‌اند و آورده آنها به پروژه تزریق می‌شود. فیاض‌آذر در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قراردادی که با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت هر متر مسکن در پروژه تهرانسر بسته شده است چه میزان است گفت:‌ قرارداد ما با وزارت راه و شهرسازی هر متر ۳۳۰ هزار تومان است اما در بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته از پردیس داشت قول‌هایی را در خصوص بررسی قیمت مجدد داده است. وی ادامه داد: هر چقدر به این مبلغ ۳۳۰ هزار تومان اضافه شود خوشحال خواهیم شد. این انبوه ساز اضافه کرد: آنالیز قیمتی در تمام پروژه ها وجود دارد و وقتی که تورم خاصی رخ می‌دهد باید در پروژه تغییری ایجاد شود. وی تاکید کرد:معمولا گروه دفتر فنی آنالیز قیمتی ارائه می‌کند و کارشناسان نیز آنرا بررسی و با قیمت بازار انطباق می‌دهند و درصد افزایش را به صورت کلی اعلام می‌کنند. وی افزود: درخواست ما از وزارت راه و شهرسازی این بوده است که اقلامی مثل آهن آلات را فعلا در ابتدای پروژه به صورت دولتی در اختیار پروژه تهرانسر قرار دهد.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا