مسکن و ساختمان

مجلس سهم تولید از منابع صندوق توسعه ملی را کاهش نداده است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه اخیر نمایندگان مردم درباره کاهش سهم تولید از منابع صندوق توسعه ملی ، گفت :این مصوبه به معنای کاهش منابع صندوق توسعه ملی درحوزه تولید نیست .

سیدمحمد حسن ابوترابی فرد ˈ شامگاه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی،ارزی است وکاملا برای حمایت از تولید به بخش خصوصی وغیردولتی تخصیص داده شده است ، افزود: منتها آنچه در قانون آمده، این است که این منابع برای تامین ارز سرمایه گذاری و تولید اختصاص یابد .

در یکی از مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی سهم ۱۰ درصدی تولید از منابع صندوق توسعه ملی به سهم ۱۰ درصدی از منابع بودجه امسال تغییر یافته که این مصوبه،انتقادهای بسیاری را از سوی مسئولان و فعالان بخش خصوصی صنعت ، معدن و تجارت به همراه داشته است.

وی در ادامه گفت: در بودجه سال جاری نیز پیش بینی شده است تا حول وحوش ۲۰ درصد از منابع صندوق برای تامین هزینه های ریالی بخش صنعت و کشاوزی استفاده شود و مصوبه مجلس نیز دراین راستا بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه همکاران ما معطوف به این است که از این منابع برای هزینه های ارزی تولید استفاده شود تا نقش آن در مدیریت تورم بازدارنده و موثر باشد، تاکید کرد که هیچ منابعی کاهش نیافته است.

ابوترابی فرد افزود: ۲۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی برای تامین ریالی و الباقی برای تامین هزینه های ارزی است، یعنی از منابع صندوق برای تامین هزینه های ارزی بخش تولید استفاده کنیم و با وجود مرکز مبادلات ارزی ، بخشی از این مطالبات کاهش پیدا می کند که امیدواریم این نیاز را پاسخ دهد.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا