مسکن و ساختمان

امکان معامله مواد اولیه تولید برای تولید کنندگان در بورس فراهم شد

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن وتجارت گفت: تولیدکنندگان می توانند با ثبت نام در سایت بهین یاب نسبت به خرید و فروش مواد اولیه از طریق بورس اقدام نمایند.

ˈسید رضا فاطمی امینˈروز یکشنبه ; در مورد اینکه گفته می شود فروش مواد اولیه در بورس توسط واسطه ها انجام می شود و تولید کنندگان قادربه خرید و فروش در بورس نیستند،اظهار داشت: تولید کنندگان از طریق ثبت نام در سایت بهین یاب می توانند نسبت به خرید و فروش مواد اولیه اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت ثبت نام در این سایت و در بخش مربوطه ،برای تامین مواد اولیه،اگر این امر مورد تایید استان مربوطه و دفتر تخصصی ذیربط قرار گیرد امکان دسترسی الکترونیکی تولید کنندگان در بورس ایجاد می شود و از این طریق تولیدکنندگان قادر خواهند بود به طور مستقیم نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز از طریق بورس اقدام کنند.

وی یادآورشد تاکنون بالغ بر ۹ هزار واحد تولیدی برای دریافت شناسه کسب و کار در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند و ارائه خدمات به این واحدها از طریق این درگاه اطلاعاتی صورت می گیرد.

فاطمی امین تصریح کرد این امر به یکپارچه سازی اطلاعات و ارائه خدمات به مخاطبان در بخش صنعت و معدن کمک کرده و هم اکنون ارائه تمام خدمات به بنگاه های تولیدی از طریق این سیستم انجام می شود.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان تفاوت بین کد اقتصادی و شناسه کسب و کار یادآور شد، کد اقتصادی یک شماره خاص است که برای یکپارچه سازی اطلاعات مالیاتی به کار می رود ولی شناسه کسب و کار اطلاعات کسب و کار بنگاه را معین می کند.

یادآور می شود : برای هر یک از فعالیت های دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، یک شناسه کسب و کار (۱۲ رقمی) تخصیص داده شده که این شناسه به منزله هویت فعالیت بنگاه است. تمامی اطلاعات بنگاه با اتصال به شناسه کسب و کار، یکپارچه شده و ارایه خدمات به بنگاه‌ها فقط با داشتن شناسه کسب و کار امکان پذیر است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا