مسکن و ساختمان

دبیر نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در گفتگو با صما:

در کشور ما رویکرد تخصصی به تخریب وجود ندارد

مشکل اساسی این است که در کشور ما تا کنون رویکرد تخصصی نسبت به مهندسی تخریب وجود ندشته است.

;

امیدرضا ریاحی، دبیر نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در کشور ما تا کنون تصور نسبت به تخریب این بوده که با چند کارگر، عمله و بنا، سراغ ساختمان می رفتند و در و پنجره ها را از جا در می آوردند در صورتی که در کشورهای دیگر، روش های خاص و علمی برای تخریب استفاده می شود.

وی که در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما) شرکت کرده بود، افزود: در سایر کشورها نقش نیروی انسانی در تخریب را کاهش داده اند و از روش های تخریب گرم، تخریب سرد و تخریب انفجاری استفاده می نمایند اما متاسفانه این روش ها در کشور ما استفاده نمی شود.

ریاحی ادامه داد: در این همایش، قصد ما این بوده تا به نهادهای مرتبط با این موضوع از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی، تلنگر بزنیم که این موضوع را در کانون توجه خود قرار دهند.

دبیر نخستین همایش ملی مهندسی تخریب، با اشاره به کاستی ها در زمینه مهندسی تخریب، گفت: یکی از کاستی های اصلی ما در این حوزه، کمبود منابع [علمی] است به همین دلیل از مقوله تخریب، ترس وجود دارد اما اگر منابع کافی در اختیار باشد، بخش زیادی از جامعه مهندسی، مایلند وارد این حوزه شوند.

امید رضا ریاحی افزود: ما از مرکز تحقیقات مسکن وساختمان وزارت راه و شهرسازی، دعوت کرد ایم و آنها نیز بخشی از کار را برعهده گرفته اند و مدیریت یکی از پانل ها را در دست دارند. از سایر دست اندرکاران نیز دعوت کرده ایم و خوشبختانه این همایش با استقبال گروه های مختلف مواجه شده است.

وی ادامه داد: ما در این همایش با حدود ۶ شرکت مواجه شدیم که کار حرفه ای تخریب انجام و روش های خاص خود را مورد استفاده قرار می دهند. متاسفانه تا کنون شناختی از آنها وجود نداشته و همایش فتح بابی شده تا بتوانیم گروه های مختلف را با هم مرتبط سازیم.

ریاحی در پایان از ارائه ۹۰ مقاله به همایش خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله پذیرفته شده و به صورت پوستر شفاهی و پوستر ارائه گردیده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا