مسکن و ساختمان

مدیرعامل شرکت صنعتی‌سازی انیستا در گفتگو با صما:

مشکل، بی‌اعتباری بانک‌های ما در دنیاست

افزایش قیمت مصالح ساختمانی تا حدی است که ادامه کار برای ما مشکل شده است.

;فرزاد لاهوتی مدیرعامل شرکت صنعتی‌سازی انیستا، در گفتگوئی اختصاص با شبکه اصلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما)، به مشکلات پیش روی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه افزایش قیمت مواد اولیه طوری است که تولید محصول نهایی از نظر هزینه، برای تولیدکننده و مصرف‌کننده، مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: ما تولیدکننده بلوک‌های ساختمانی هستیم و تاکنون در ساخت پروژه‌های مسکن مهر، دخیل بوده‌ایم. در حال‌حاضر وضعیت قیمت مواد اولیه طوری است که برای مقدار خاصی از یک ماده اولیه که پیش از این ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان از ما درخواست می‌شد، اکنون همان ماده، به قیمت ۸۰۰۰ تومان خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی‌سازی انیستا افزود: هنوز زمان زیادی نگذشته که برای تولید محصول، شرکت ما در سه شیفت کاری، فعال بود. آن شیوه کار کردن، غیر از تامین منافع شرکت، منافع کارگران را نیز به دلیل برخورداری از ساعات کاری بیشتر در صورت دلخواه، فراهم می‌کرد اما در حال‌حاضر به دلیل وجود مشکلاتی که ذکر شد، کار تا حد یک و در برخی از موارد، نیم شیفت تقلیل یافته است.

لاهوتی ادامه داد: ما به تولید، کارگران و محصولات نهایی خود به دید فرزندانمان نگاه می‌کنیم اما متاسفانه با وضعیت موجود، همه اینها به مخاطره افتاده است نیازی به ذکر میزان ناراحتیمان نیست!

مدیرعامل انیستا گفت:‌متاسفانه هم‌اکنون مشکلات، مربوط به همه واحدها و فعالان عرصه اقتصادی است به ویژه نوسان قیمت ارز که فعالیت کلیه تولیدکنندگان را تحت‌تاثیر قرار داده است. به همین دلیل در ثبت سفارش مشکل داریم و برای خرید مواد اولیه مشکلات ارزی شدیدی گریبان ما را گرفته است. بانک‌ها هم همه این موارد را می‌دانند و با ما و مشکلاتمان آشنا هستند اما کاری نمی توانند انجام دهند زیرا مشکل اساسی و به این دلیل است که حتی بزرگترین بانک‌های ما نیز در خارج از مرزها اعتباری ندارند، به همین دلیل معضل و مشکلات ما روز به روز، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا