مسکن و ساختمان

در نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی عنوان شد:

نیمی از نیاز کشور به تأسیسات حرارتی در داخل تامین می‌شود

تولیدکنندگان تاسیسات سرمایشی و گرمایشی ایران بیش از ۷۰ درصد از نیاز بازار داخلی را تامین می کنند.

;

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، عبدالکریم جلالی – مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، با بیان مطلب بالا گفت: صنعت تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در ایران صنعتی رو به گسترش و توسعه است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه ۵۰۰ شرکت حضور دارندکه ۳۵۰ شرکت داخلی و ۱۵۰ شرکت خارجی از ۱۶ کشور نظیر آلمان، اسپانیا، فرانسه، دانمارک، فنلاند، چین، ترکیه، تایوان و عربستان عمده‌ترین آنها هستند.

او هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی تکنولوژی‌های جدید در صنعت تاسیسات اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های تصفیه، رسوب‌گیرها، سختی‌گیرها با جدیدترین تکنولوژی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، همچنین اختراعات جدیدی در حوزه چیلر و پکیج‌های گرمایشی و کانال‌های انتقال هوا در این نمایشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی سیستم های گرمایشی و سرمایشی بیش از ۷۰ درصد از نیاز بازار داخلی را تامین می کنند.

جلالی با بیان اینکه ایران در بخش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی صادرات نسبتا خوبی هم دارد اظهار داشت: ایران در طول سال های گذشته صادرات موفقی در بخش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی به کشورهای همجوار داشته است.

وی گفت: همچنین با توسعه این صنعت در کشورمان ایران هم اکنون یکی از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه است.

او با بیان اینکه در بخش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی ایران متکی به دانش بومی و متخصصین داخلی مجرب است، اظهار کرد: این صنعت آینده بسیار روشنی در کشورمان دارد و گواه این ادعا آن است که علی رغم وجود تحریم ها یازدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی با حضور پررنگ کشورهای بزرگ صنعتی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش و… برگزار شده است.

بزرگترین چالش در توسعه صنعت تأسیسات تأمین مواد اولیه است

ارسلان فتحی‌پور – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل صنعتگران در بخش تولید تاسیسات سرمایشی و گرمایشی تامین نشدن به موقع مواد اولیه چه در بازار داخلی و چه از طریق واردات است.

وی تصریح کرد: تأمین مواد اولیه و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه تولیدکنندگان صنعت تأسیسات مهمترین مشکل پیش روی توسعه این صنعت در کشور است.

وی درباره نتایج نشست مشترک بین دولت و مجلس اظهار کرد: در پی این جلسات در راستای تثبیت نرخ ارز و ثبات اقتصادی در کشور، برنامه‌ریزی انجام و تصمیم‌هایی گرفته شده است.

او تصریح کرد: تاکنون به این تولیدکنندگان ارز با نرخ مرجع تخصیص نیافته است و این مسئله منجر به افزایش قیمت تمام شده تولیدات داخلی در بخش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی شده است.

وی گفت: امیدواریم برای این دسته از تولیدکنندگان کوچک و بزرگ در کشور ارز با نرخ ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان تعیین شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از مطرح شدن طرح ثبات اقتصادی در مجلس خبر داد و گفت: این طرح در راستای برگزاری این جلسات وارد صحن علنی مجلس می‌شود و براساس آن قرار است دلار ارزان قیمت به بخش تولید کشور داده شود.

وی در پایان اظهار کرد:‌ این موضوع در قالب طرح دو فوریتی تا دو هفته دیگر وارد صحن علنی مجلس می‌شود که برای تقویت بخش تولید کشور دلار با نرخ ۱۷۰۰ تومان به تولیدکنندگان عرضه می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا