مسکن و ساختمان

۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن در حال ساخت/ مطالعه و اجرای ۳ هزار کیلومتر آزادراه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن در سراسر کشور در حال ساخت است، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر آزادراه در دست اجرا و مطالعه قرار دارد.

احمد صادقی در گفتگو با مهر ;با اشاره به احداث شبکه حمل و نقل در کشور، اظهار داشت: ;هم اکنون بیش از ۲۹ هزار کیلومتر شبکه زیرساختی در حال ساخت است و در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۸۵۰ کیلومتر انواع راه به بهره برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ;تعداد آزادراه های موجود در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است ;که در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر آزادراه در دست اجرا و مطالعه قرار دارد.

وی با اشاره به احداث انواع راهها، بیان کرد: بیش از ۵ هزار کیلومتر بزرگراه، ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و ۱۱ هزار کیلومتر راه آهن در سراسر کشور در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ;زیربناهای حمل و نقل کشور ;به اجرای پروژه ها و تخصیص اعتبارات ;اشاره کرد و گفت: تکمیل شریان‌های حیاتی کشور و توسعه زیرساخت‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در راستای کریدور شمال – جنوب در جهت توسعه مسیرهای ترانزیتی و اتصال به کشورهای همسایه اساس برنامه و تمرکز ما در اجرای پروژه هاست.

صادقی با اشاره به پروژه بزرگراه همدان – قروه، اظهار داشت: این پروژه ۷۵ کیلومتری با هدف محرومیت زدایی و ;در دو استان همدان و کردستان احداث می شود که ۱۸ کیلومتر از ۵۰ کیلومتر باقیمانده محور مورد بهره برداری ;قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا