مسکن و ساختمان

بازار سنگ آهن از خواب پرید

سایه رکود براین بازار آنقدر سنگین بود که قیمت هر تن از این محصول از حدود ۱۵۰ دلار به ۸۵ دلار رسید و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان این محصول هیچ امیدی به آینده بازار این محصول نداشتند.

به گزارش خبرگزاری موج، ; اصلی ترین دلیل سقوط های قیمت سنگ آهن در ماه های اخیر نیز کاهش رشد اقتصادی چین و افت تقاضای این کشور بود که از حدود دو هفته پیش اوضاع تغییر کرده و فعالان بازار سنگ اهن با رشد قیمت ها نفس راحتی کشیده اند.
براساس این گزارش، نخستین استارت قیمتی سنگ آهن به حدود دو هفته پیش و خبر سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد دلاری دولت چین در بخش های زیربنایی این کشور برمی گردد. به طوریکه با انتشار این خبر بهای سنگ آهن که ۸۶ دلار در هر تن بود تغییر روند داد و توانست ظرف چند روز معاملاتی از مرز ۱۱۰ دلار در هر تن نیز عبور کند. همچنین هفته گذشته نیز در پی افزایش قیمت فولاد در بازار چین، معاملات سنگ آهن نیز جان گرفت و بهای این محصول به بالاترین رقم در ۱۰ هفته گذشته رسید.
براین اساس در پایان هفته گذشته بهای هر تن سنگ اهن به حوالی ۱۲۰ دلار رسید تا دست اندرکاران این بازار پس از ماه ها ناامیدی به آینده قیمت ها در این بازار دلخوش کنند.
بر اساس این گزارش، نوسان و رکود عجیب بازار سنگ اهن در ماه های اخیر باعث توقف عرضه های صادراتی این محصول در بورس کالای ایران شده بود که با رشد دوباره و به تعادل رسیدن این بازار، بار دیگر عرضه های صادراتی سنگ اهن در رینگ صادراتی بورس کالا نیز آغاز شد که در هفته گذشته ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی معادن گل گهر با ارزش بیش از ۵۲ میلیون دلار از طریق بورس به بازارهای جهانی صادر شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا