مسکن و ساختمان

عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی عنوان کرد:

حفظ منافع مردم در سایه انصراف از یارانه

اگر به جای پرداخت یارانه نقدی این امر در جهت چرخه تولید پیش رود می‌تواند منافع درازمدت مردم و کشور را تامین کند.

عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی و مشاور امور استان‌های رییس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به بیانیه هیات رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ;کشور اظهار داشت: براساس نظر اعضای شورا و روسای سازمان‌های استانی در جلسه‌ای که اسفند ماه سال گذشته درباره هدفمندی‌ یارانه‌ها ;برگزار شد ،بیانیه‌ای توسط اعضا با سه محور اساسی صادر شد.

;

;به گزارش صما و به نقل از خبرگزاری ایسنا حمید بدیعی ; با اعلام این مطلب اظهار داشت: هر اقدامی که ارزش کار را در جامعه کم رنگ کند و موجب همت شکنی باشد، باید متوقف شود.

;
مشاور امور استان‌های رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این‌که نحوه پرداخت نقدی یارانه از دید مجموعه مهندسی مغایر با ارزش گذاری در کار و تلاش است گفت: مهندسان اعتقاد دارند همگان از پیر و جوان باید با تلاش و فعالیت در مسیر منافع کشور حرکت کنند.

;

بدیعی در ادامه تاکید کرد: توجه به زیرساخت‌های اشتغال به ویژه اشتغال جوانان و مهندسان در جهت توسعه مهندسی کشور و همچنین اشتغال طبقات وسیع مواردی هستند که دولت محترم به جای پرداخت یارانه نقدی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

;
به عقیده وی، از دید جامعه مهندسان باید توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها مخصوصا زمینه اشتغال شود و کلیه منافع بلند مدت که زمینه اشتغال را فراهم نمی‌کنند متوقف شوند تا بتوانیم به سمت توسعه زیرساخت‌ها حرکت کنیم.

;

مشاور امور استان‌های رییس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید به کمک به اقشار نیازمند جامعه گفت: بخشی از جامعه نیازمند به دریافت کمک هزینه هستند به ویژه باید به خانم‌های سرپرست خانوار که در تامین کالاهای اساسی و تغذیه فرزندانشان مشکل دارند کمک شود ولی توصیه ما این بوده که این کمک‌ها به صورت یارانه غیر نقدی باشد و اگر به صورت نقدی پرداخت شد بهتر است تبدیل به کالاهای اساسی شود.

;

وی با بیان دو درخواست مهم از دولت و مردم ادامه داد: از اهالی فرهنگ، اصحاب قلم و اندیشه درخواست می‌شود که بحث نحوه پرداخت یارانه را به طبقات وسیع جامعه ببرند و در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی طرح موضوع شود به طوری که مردم بدانند که نحوه دریافت یارانه نقدی نه تنها کمک به منافع آن‌ها نمی‌کند بلکه منجر به نقدینگی و رکود در جامعه می‌شود که در نهایت جامعه را از تحرک در جهت کار و اشتغال بازمی دارد.

;

بدیعی تاکید کرد: اگر به جای یارانه این امر در جهت چرخه تولید پیش حرکت کند، می تواند منافع درازمدت یارانه بگیران را تامین کند و هم کشور را به سمت رشد و ترقی پیش ببرد.

;

مشاور امور استان‌های رییس سازمان نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: از دولت خواسته شده به صورت صریح و شفاف آثار سو و زیان‌های ناشی از دریافت نقدی یارانه را برای مردم طرح موضوع کند به طوری که برای مردم روشن شود اگر این پول صرف اشتغال طبقات وسیع و زیرساخت‌های مربوط به صرفه جویی مصرف انرژی شود، می‌تواند کشور را در کوتاه مدت در مسیر ترقی و پیشرفت قرار دهد.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا