مسکن و ساختمان

در سفر به استان سيستان و بلوچستان:

وزیر راه و شهرسازی از بزرگراه میرجاوه – بم بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های حمل‌ونقلی استان سیستان و بلوچستان از پروژه احداث بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم بازدید کرد.

به گزارش صما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ، عباس آخوندی امروز ، سه شنبه ۲۶ فروردین ۹۳ ، در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های حمل‌ونقلی استان سیستان و بلوچستان از پروژه احداث بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم که هم اکنون دارای ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی است ، بازدید کرد.
بنا براین گزارش ، بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم یکی از حلقه‌های کریدور ترانزیتی کشور که در حال حاضر دارای ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل آن نیازمند ۳۸۹ میلیارد تومان اعتبار است.
همچنین طول این پروژه ۳۱۷ کیلومتر است که در قالب ۹ قطعه اجرا می‌شود، ۳ قطعه از این بزرگراه به طول ۱۰۲ کیلومتر هم اکنون در حال اجرا است.
براساس این گزارش ، عملیات احداث بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است .
گفتنی است : بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم دارای ۳ پیمانکار است که ۲ پیمانکار آن بخش خصوصی و یکی دیگر از پیمانکاران قرارگاه خاتم‌الانبیاء است، مطالبات پیمانکاران در این پروژه ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
این گزارش حاکی است : قطعه یک بزرگراه میرجاوه – زاهدان – بم به طول ۴۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد در حال اجرا است، قطعه ۲ – الف به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و قطعه ۲- ب به طول ۳۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال احداث است.

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا