مسکن و ساختمان

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در گفت و گو با «صما»:

فناوری های نوین دنیا در اختیار استان‌ها قرار گیرد

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: یکی از موضوعات قابل اهمیت در ساختمان توجه به طراحی و اجرای ساختمانها است. باید فاکتورهای رفاه، امنیت، بهداشت و توجیه اقتصادی به هنگام طراحی و ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد.

کامیار بیات ماکو در گفت و گو با خبرنگار «صما» ضمن بیان این مطلب گفت: گرچه براساس قانون، مورد مطرح شده جزو وظایف شورای مرکزی نیست اما از آنجا که این شورای هماهنگ کننده بین سازمانهای نظام مهندسی استانها و ناظر بر امور آنها می باشد لاجرم به این امر هم توجه می کند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه طراحی و اجرای ساختمانها براصول رفاه، امنیت، بهداشت و توجیه اقتصادی باید متمرکز شد تصریح کرد: مهمترین کار این است که تجارب سازمانهایی که در این عرصه پیشرو هستند در اختیار دیگر استانها قرار بگیرد و دیگر سازمانها از تجربیات سازمانهای پیشرو استفاده نمایند.

به گفته بیات ماکو وظیفه دیگر شورا این است که فناوری های نوین روز دنیا را بشناسد و آنها را در اختیار سازمانهای نظام مهندسی قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دو زمینه مذکور، هم در دوره های قبل کارهایی انجام شده و هم در دوره ششم برنامه هایی وجود دارد اضافه کرد: گشایش درها به سوی فناوری های نوین دنیا باید انجام پذیرد.

شایان ذکر است که شورای مرکزی امر آموزش و پژوهش را هم مورد توجه قرار داده و سعی در ارائه مطالب جدید و آموزشی دارد.

بیات ماکو در پایان تاکید کرد: شورای مرکزی در ابتدا فناوری های نوین دنیا را شناسایی و بررسی می کند سپس از طریق آموزش در اختیار سازمان ها قرار می دهد. ;

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

انتهای پیام/

کد خبر: ۰۲۲۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا